Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bajs i ändan  (läst 1318 gånger)

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
Bajs i ändan
« skrivet: 22 apr-12 kl 09:55 »
En av mina Hedemorahönor är smutsig i baken. Vet inte om hon varit dålig magen men det är bajs kvar i luddet och det ser värre ut än det gjorde i går. Annars verkar hon pigg och glad... Ska jag tvätta henne med såpvatten eller vad?
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Bajs i ändan
« Svar #1 skrivet: 22 apr-12 kl 14:02 »
Om du inte vill bada rumpan på henne så kan du ta en sax och försiktigt klippa bort fjädrarna närmast kloaken.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

FM

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 22 apr-12 kl 14:38 »
Mina två hedemoror fick en baktrim häromdan, undrar om det inte är för att de är så lurviga där bak som det fastnar  :-\ Mina dv cochins skulle oxe behöva trimmas.
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 22 apr-12 kl 18:13 »
Mina är alldeles ulliga i baken. Det får bli spåbad ikväll, deras fötter behöver smörjas upp med skillingarydsalva också. Oj vad sura de kommer bli  8)
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

318 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser