Angående att starta upp med endast kycklingar: vi började med tre 11-veckors och jag har hanterat dem väldigt mycket från start, de är väldigt handtama och trevliga. När vi sedan fått kycklingar så har jag inte hållit på så mycket med de små, utan förlitat mig på att deras sociala mammor visar att vi människor är snälla, vilket de också gjort. De kycklingar vi behållt är mycket trevliga och enkla att hantera trots att vi inte hanterat dem särskilt mycket alls. Därmed sagt att det kanske kan vara en fördel att ha en vuxen, trevlig höna med i gänget, så hon kan visa de små att ni är schyssta, om ni tänker ha dagsgamla kycklingar. Skaffar ni tvåmånaders så är de ju ganska säkra och framåt även på egen hand vid den åldern. Personligen känns det mer rätt att låta kycklingarna vara hos sin mamma i ungefär två månader innan man flyttar dem, så de får lära sig lite hönsvett av henne, chansen är väl större att de blir bra mödrar själva en dag om de naturruvats och fått vara med mamma första tiden - eller? Men som sagt, jag har inte haft endast dagsgamla kycklingar utan hönor så jag vet inte hur det är. Bara att det känns mer naturligt att hålla dem med mammahönan den tid de behöver det! Lycka till med dina höns, du har mycket glädje framför dig!