Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Krysantemum  (läst 1351 gånger)

t_n

• Skåne
Krysantemum
« skrivet: 28 apr-12 kl 22:11 »
min svärfar odlar några ha med krysantemum precis där jag har mina kupor men ger den någon honung eller är den bara fin att titta på? ???
En skåning äter inte för han e hungrig utan för att inte BLI hungrig

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
SV: Krysantemum
« Svar #1 skrivet: 28 apr-12 kl 22:30 »
Spännande, du får rapportera och ännu bättre försöka få lite sorthonung!

Den tillhör familjen korgblommiga som inte är kända för några viktigare drag i vårt klimat förutom maskros. Men utomlands ger andra blommor i den familjen mycket honung, t.ex. solrosor och höstgullris.

t_n

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 28 apr-12 kl 22:41 »
ja då får vi hoppas! För den blommar asmycke när den kommit igång mitt emellan raps o klöver som är de andra grödorna här i år!  ;D

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
« Svar #3 skrivet: 28 apr-12 kl 22:47 »
Självklart ska du sätta tillbaka en nyslungad tom låda precis när det börjar blomma och slunga den innan klövern och sälja i 350 g burkar som krysantemumhonung för samma pris som en 700 g burk annan honung. Jag bokar en direkt på förhand!

t_n

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 28 apr-12 kl 22:56 »
hehe låter som en ide klart olof ska du ha en burk! jo de blir nog lite små burkar av det mesta till svärmors gårdsbutik! där det även odlas blåbär hallon o sparris massa konstiga smaker...

Dela detta:

* Inloggade just nu

132 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser