Då är det dags att ändra rubriken till vi är GETÄGARE!!!

Ska försöka att avge rapport om hela äventyret!
Vi startade hemmifrån vid 17,30 med en vad vi trodde fullkittad bil, till tre killingar.
Det tar ju ett litet slag att köra och med ett stopp för mat (vilket tog 35 min i kö på mc donalds med bara en före oss

)
så var vi framme vid 21-tiden.
När vi kom fram undrade de om vi verkligen skulle ha dem i personbilen?
-Ehh.. ja, klart att vi ska

Blir det inte bra med 3 killingarna där?
-Jo, visst är det 2 killingar, men bocken är ett år!!
-Hmm.. någon hade glömt berätta det för oss

Jahapp, första överraskningen! Men men, då får vi ju omdirigera det hela och ha bocken där bak och killingarn i det inte kittade baksätet!
Bocken var inte alls imponerad av vårt tilltag, tydligen var han ranglägst.
In med de stackars killingarna i baksätet, men icke, den ena skulle studsa bak till bocken

mitt hjärta åkte upp i halsgropen - hur ska detta sluta?!?!?
Men det lugnade sig snabbt och verkade gå bra.
Då var det det där med att inte stanna bilen- hmm... och vi som behövde tanka

Jahapp mannen kör bilen fram och tillbaka - fram och tillbaka medans jag jagar bilen med slangen! Puh- full tank och vi är på väg igen!
Då uppstår frågan- hur ska vi kunna lasta av bocken utan att killingen hoppar ut också

Dumma jag kl 03,15 på natten, riiiiiktigt trött, kommer på den briljanta iden att stoppa in händerna där bak för att hålla killingen - FEL idé tyckte bocken och smällde till mig på fingrarna så det svider ännu!
Men avlastningen gick bra och sen var vi på väg hemåt!
Fundering- vilket blir bäst? Släppa de stackars killingarna i det nya gethuset och med en orolig matte som inte kommer kunna sova-tänk om de rymmer och är borta i morgon!!!
Det blev en snabbinrymning i en av boxarna i stallet så att matte kunde sova gott i morse!
Stackars små! Blivit öronmärkta ena dagen, flyttade andra dagen och sen hamnar man i en box utan mamma!
Nu har jag en fråga: hur får jag dem att få tillit till mig? De är superrädda och vill inte ens komma nära mig även om jag mutar med ALLT!
Körde och köpte lucernpellets idag för att kunna muta dem. Har provat med det mesta, men de bara blänger på mig från sitt hörn som om jag vore det hemskaste som fanns på jorden

Inte kan jag väl jaga ifatt dem och kela med dem? Eller ska jag bara låta dem vara?
Satt ute i boxen idag någon timme och bara satt där med mina mutor.
Jag vill ju att de ska kunna följa med ut och gå så småningom i koppel - när ska jag försöka med att sätta halsband på dem?
Är med på att jag först måste komma över fråga 1 innan jag avancerar till fråga 2.
Lite bilder kommer också med rapporten fast jag får erkänna att fota var det sista jag hade i tanken