Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad ska jag göra med hackkycklingen?  (läst 1247 gånger)

Karin på Bränna

• Jämtland
Vad ska jag göra med hackkycklingen?
« skrivet: 10 maj-12 kl 10:04 »
Har tre framruvade kycklingar som är 2,5 vecka. De har gått med de andra hönsen och det har verkat gå bra. Igår upptäckte jag att en av dem var skadad, idag var det värre. Tror att de andra hönorna är på honom,. Såg tom att mamma höna var på kycklingen någon gång. Den verkar hängig, vad ska jag göra. Ta in den? Det är ca 6-7 grader i hönshuset nu, klarar den av temperaturomställningen. Hur ska jag värma den om mamman inte gör det? Hur varmt ska den ha? Tacksam för svar då jag e relativ ny på höns..
Bonndotter med ett stort djurintresse. Lycklig mamma till Haqvin och Severin. Tillsammans med pojkarnas far ägare till torpet Bränna, Offerdal, Jämtland.

lena70

• Gäst
SV: Vad ska jag göra med hackkycklingen?
« Svar #1 skrivet: 10 maj-12 kl 12:45 »
Du har ingen annan av dina höns, som kan tänka sig ta hand om kycklingen?.Du har ingen värmelampa?.Höns kan vara rätt elaka mot varandra, och det finns risk att kycklingen kan bli ihjälhackad om det är som du tror..Verkar inte så kul att tom kycklingens mamma är dum..Annars känner hon, att det är något "fel" med kycklingen, och därför beteer sig sådär..Ute i naturen överlever bara de starkaste..

Dela detta:

* Inloggade just nu

327 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser