Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppen har ont i benet  (läst 3021 gånger)

Rookie

• -
Tuppen har ont i benet
« skrivet: 18 maj-12 kl 07:42 »
Förstår att de är klurigt att komma med råd när man inte ser min stackars ungtupp Dino. Men nu på morgonen låg han på en hylla och kom inte ner när maten blev serverad. Tog upp honom och la han på golvet vilket ledde till att de vuxna hönorna sprang fram och pickade på honom. Något måste ha hänt under natten? Tog ut de andra djuren så han fick vara själv inne i huset. Låter han vila där tills jag kommer hem ikväll. Hur lång tid ska jag ge honom innan han får vila in?

lena70

• Gäst
SV: Tuppen har ont i benet
« Svar #1 skrivet: 18 maj-12 kl 08:20 »
Vad för symtom har han exakt?? Du skriver han har ont i benet??. Varför tror du det?. Du menar att han inte stödjer på benet? Eller gäller det båda benen?. ser du sår eller skador? Har han känsel i benen?. Hur reagerar tuppen om du tar på benet/benen?.Obehag eller bryr han sig inte?.vad händer om du reser på honom?. Rasar han ihop?Äter han? dricker? hur ser allmäntillståndet ut?.Att hönorna pickar på honom, förvånar mig inte alls, djur är inte särskilt trevliga eller förstående alltid, mot kamrater som blir sjuka och dårliga..!

Rookie

• -
« Svar #2 skrivet: 18 maj-12 kl 15:37 »
Han säger inget när jag rör vid benet. Sätter jag honom ner och puttar försiktigt på rumpan så hoppar han fram ett par steg men bara på ena benet. Han ligger ihop kurad på golvet och rör sig inte. Hittar inga sår eller blod på honom. Får se hur han mår när jag kommer hem. Måste hänt något under natten. Han kanske har fastnat i något eller trillat ner från pinnen när han sovit. Ingen aning. När jag tog upp honom ligger han nästan livlöst från set ett par flaxningar med vingarna. Får se som sagt hur han mår när jag kommer hem.

Rookie

• -
« Svar #3 skrivet: 18 maj-12 kl 17:53 »
Han e död!
Fattar inte vad som hänt? Måste ha fastnat någonstans och gjort illa sig på något vis. Måste ju vara invärtes eftersom jag inte såg någon skada. Trist.

Rookie

• -
« Svar #4 skrivet: 18 maj-12 kl 20:53 »
Ikväll såg jag att någon av djuren har haft en väldig diarré. Typ tömt all vätska i kroppen. Måste varit Dino den vita tuppen. Isåfall har han kanske varit sjuk? Kanske ätit något?

lena70

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 19 maj-12 kl 06:30 »
Ursch, vad tråkigt att läsa!.Dina hönor mår bra?.Det var bara tuppen som var sjuk?.Det är nackdelen med att ha djur..De kan bli sjuka och skadade, man blir fäst vid dom, och jag vet inte hur många djur jag gråtit över i mitt liv..Det känns förjäkligt när nått händer, och naturligtvis vill man ju veta VARFÖR det hände och vad som var fel, inte alltid dock man får svar..Hoppas du får tag i en ny tupp snart till dina hönor!

Dela detta:

* Inloggade just nu

248 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser