Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har Silkeshöns ägg längre ruvtid?  (läst 2391 gånger)

murrelina-01

• Västergötland
Har Silkeshöns ägg längre ruvtid?
« skrivet: 19 maj-12 kl 10:10 »
Hej!

En dv.Kochin höna ligger på 10 Silkesägg nu är dag 24 och nu börjar det kläckas ( har tittat lite under hönan ) är ruvtiden längre hos Silkeshöns? ???

Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Har Silkeshöns ägg längre ruvtid?
« Svar #1 skrivet: 19 maj-12 kl 18:34 »
Mina dv Silke brukar kläcka på dag 20 och stora silke brukar kläckas på dag 21. Det är dock inte ovanligt att ruvtiden blir något längre under surhönor då äggen brukar kallna något när hönorna rastar sig  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

251 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser