Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  LYXFÄLLAN!  (läst 20989 gånger)

caorina

• Gäst
Re:LYXFÄLLAN!
« Svar #60 skrivet: 18 nov-06 kl 16:02 »
Du skrev att du kan "köra skogsmaskin ,hugga ner träd,köra truck (har truckkort) köra traktor". Jag kollade just på Platsbanken; det finns fem sidor med jobb för maskinförare i Göteborg.

Din analys att det ger ångest att gå på bidrag delar jag. Nästan vilket jobb som helst måste vara bättre än det, förutsatt att man är arbetsför förstås.

du glömde en sak: jag kanske vill ha jobbet, men arbetsgivaren kanske inte vill ha mig. jag har sökt så mycket job och fått nobben, men likaså hittar dem ingen annan!

Pika

« Svar #61 skrivet: 21 nov-06 kl 00:07 »
Så här skrev jag för ett tag sen:

"Caorina: Svårt att dela lika när en tjänar 7500 och en annan 20 000?
När jag tjänade 4000 och min man 20 000 delade vi på öret lika. Det gör vi fortfarande flera år senare, nu när jag tjänar mer än honom. För man vet aldrig när livet tar nya vägar.

Och Fred: skriv en bok för jag får inte nog av dina inlägg!"

Svaret jag fick:

"jaha, och hur kunde du bidra då? ja, kanske med EN utgiftspost i bästa fall... "

Nu vill jag bara förtydliga lite: Nej, jag bidrog inte med en utgiftspost, som jag skrev delade och delar vi lika ner till varje 50-öring. Halva hyran, halva internet, halva elräkningen, halva bensinkostnaden, halva telefonen, halva matkassan. Dessutom sparade jag pengar för att inte behöva låna vid extra utgifter. Solklart nu eller?

sockergryn

• Gäst
« Svar #62 skrivet: 21 nov-06 kl 20:13 »
man kan ju undra varför hon gick med på att vara med i tv och blotta sitt liv??

Vad är det du gör här då? Vad är det som skiljer?

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #63 skrivet: 22 nov-06 kl 08:51 »
Fast det är väl ändå skillnad att vara med i TV och blotta sig och att göra det här? Här kan man ju dölja namn, ålder kön osv osv. Och man bestämmer själv hur mycket man vill visa och dessutom för en avsevärt mindre publik (antar jag).

Eulalia

• Gäst
« Svar #64 skrivet: 22 nov-06 kl 09:49 »
Här kan man ju dölja namn, ålder kön osv osv. Och man bestämmer själv hur mycket man vill visa och dessutom för en avsevärt mindre publik (antar jag).

och inte bara det, här kan man få respons, ångra sig, radera sina inlägg, radera sitt id, komma igen, få en andra, tredje fjärde chans att tänka nytt eller förklara, eller förtydliga..
På tv är man bara ett objekt, oftast är enda värdet att roa en trött och blasé publik..Här är man en person, och hur udda man än är så respekteras ens åsikter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

204 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser