Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan hönan överge kycklingen?  (läst 1023 gånger)

helle79

• Bohuslän
Kan hönan överge kycklingen?
« skrivet: 29 maj-12 kl 20:41 »
Nu har vi lyft ner våran höna och hennes två dygn gamla kyckling på golvet. Och då börjar ju jag genast att oroa mej om ifall hönan kan överge kycklingen och hoppa tillbaka till redet eller till en sittpinne när det blir läggdax. Det finns inga ägg kvar i redet.

videvi

• Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
SV: Kan hönan överge kycklingen?
« Svar #1 skrivet: 30 maj-12 kl 08:12 »
Hur gick det?
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

lena70

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 maj-12 kl 09:19 »
Om det inte verkar funka, så ta hönan och kycklingen och ha i en kaninbur istället, så trångt som möjligt, tills du ser att hönan knyter an till kycklingen och tar hand om den som hon ska.. ;D

helle79

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 31 maj-12 kl 17:26 »
Det går jättebra! Hönan Sigrid tar hand om sin kyckling algebra utmärkt!

helle79

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 31 maj-12 kl 17:29 »
aldeles utmärkt menar jag...

Dela detta:

* Inloggade just nu

260 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser