Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  skadad fot/klo  (läst 1735 gånger)

Djuptorp

• Södermanland
skadad fot/klo
« skrivet: 04 jun-12 kl 18:09 »
Hej
Jag har nu fyra dvärgsilkeshöns och när jag fick den ena upptäckte jag när jag kom hem att ena klon den femte ligger liksom in i foten den verkar inte ta skada eftersom den inte haltar, men kanske jag ska göra nått för den så att det blir bättre?
jag tror att den måste varit bruten när jag fick den :-\ lille stackaren.
Min fråga kan jag göra nått för den? eller kommer den att klara sig ändå?
hej så länge tacksam för svar

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: skadad fot/klo
« Svar #1 skrivet: 05 jun-12 kl 08:44 »
Det är inte säker att tån är bruten. Silkeshöns extra tår ska sitta på ett sätt men det är långt ifrån alltid att dom gör de. Polydaktlyanlaget är inte 100% stabilt så även om man har föräldradjur med perfekta fötter så får man ibland kycklingar med tår som sitter fel. Det är väldigt sällan detta är ett problem för kycklingen.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Djuptorp

• Södermanland
SV: skadad fot/klo
« Svar #2 skrivet: 05 jun-12 kl 18:04 »
tackar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

243 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser