Våra ankor är överlyckliga över sin pool i plast. ser ut som ett äpple, sån där sandlåda till barn. Billigt o enkelt. Bara att välta ur vattnet o geggan o fylla nytt. Inget jobbigt alls. Det sköter våra barn, det är deras syssla

Om du tittar på min blogg så finns en bild där
http://drakankan.thecas.seSka du anlägga damm som ju visserligen är jättefint o inte alls konstigt att göra till sina ankor tycker jag, så blir det ju ganska kostsamt eftersom du måste ha pump o annat. Det är som tidigare sagt, ankor skitar ner något fruktansvärt! Bara deras vattenhink dom dricker ur är en tjock gegga i botten...sommartid med värme o allt som medföljer så skulle det stinka apa o vara en bakteriehärd om det inte byttes varje dag. En presenning är en bra ide, men man måste nog ha något styvare än press, tex nån tjockare plastmatta av nåt slag. För dom har ju klor o jag skulle tro att en press går sönder rätt fort, för dom badar ganska så ivrigt

o då måste man nog dessutom ändå ha en grop under för det blir inte så mycket att bada i annars. Vår fågeluppfödare han har grävt en grop o lagt en tjockare plast i o den är högre i ena kanten för att enkelt kunna spola ur den o tex ta en sopkvast o sopa ur när man gör rent. Tyvärr har jag inget foto på den men det ska jag ta när vi åker dit o hämtar våra avelsägg efter midsommar. För en sån lösning funderar jag själv på. Men vårt badkar funkar så himla bra ändå.