Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns- och Smådjursmarknad i Alingsås lördagen den 30 juni!  (läst 7282 gånger)

asta

SV: Höns- och Smådjursmarknad i Alingsås lördagen den 30 juni!
« Svar #20 skrivet: 18 jun-12 kl 17:11 »
Borde man inte kunna ställa kompostgallret i en IKEA-påse? Då kan man ju få skruttet med sig utan att spilla. IKEAs blåa påsar är ju både stora och i kraftigt material.

Förstår ridhustjejen om hon har ett dyrt och tjusigt underlag i ridhuset att hon inte vill ha spån, hö och hönsskit i det!

Goblin

• Det är aldrig för sent att ge upp!
    • Västergötland
« Svar #21 skrivet: 18 jun-12 kl 17:41 »
Borde man inte kunna ställa kompostgallret i en IKEA-påse? Då kan man ju få skruttet med sig utan att spilla. IKEAs blåa påsar är ju både stora och i kraftigt material.

Förstår ridhustjejen om hon har ett dyrt och tjusigt underlag i ridhuset att hon inte vill ha spån, hö och hönsskit i det!

Det funkar kanske.....Bra idé.... tjejen har något "specialströ" i sitt ridhus som kostade typ 100 000 att lägga in... förstår om hönsskit eller annan inte är poppis... När hästar skiter är det ju oftast av annan kaliber och då hennes egna  :P :P
Bor på landet med sambo, 3 barn, 2 fågelhundar, 5 katter och en massa goa höns....

PetraL

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 19 jun-12 kl 05:45 »
Haha ja det är ju lite skillnad på häst och hönsskit =) Ja men va bra, då vet jag. Kommer allt att kunna lösa burfrågan, och allt annat är ordnat så den 30 juni ses vi =)

Goblin

• Västergötland
« Svar #23 skrivet: 25 jun-12 kl 08:03 »
Ja nu "smäller det" på lördag ;D....
Skall bli så himla roligt att träffa alla som kommer att sälja och köpa höns och andra smådjur på marknaden...

Vi får ju hoppas att det blir något bättre väder än vad vi har här idag.... Tack och lov är vi ju inomhus och inte utomhus som det först var planerat.....

Välkomna!

www.honsmarknad.se
Bor på landet med sambo, 3 barn, 2 fågelhundar, 5 katter och en massa goa höns....

PetraL

• Västergötland
« Svar #24 skrivet: 25 jun-12 kl 08:30 »
Ja vi kommer nog vara väldigt tacksamma för det beslutet på lördag, enligt prognoserna så verkar inte sommaren var på väg denna veckan heller. Bra det, kanske är många som inte har något att göra i regnet och åker på smådjursmarknad  ;)

Kommer det att vara skyltat från stora vägen och in?? Har ganska bra koll då mina föräldrars sommarstuga inte ligger långt därifrån men jag kan nog lyckas köra vilse ändå  ;D

Var just ute hos hönsen och provade ut lådor, så nu finns det en låda för varje individ, gött! Ska bara få in alla tolv i bilen också  :D

Goblin

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 25 jun-12 kl 09:40 »
Det kommer att vara skyltar dit på så många ställen vi kan sätta upp dem... vi får ju bara hoppas att de får stå där ifred.... ::)

Ja det var ett bra beslut med tak över huvudet även om mysfaktorn varit högre ute i det fria..... :-[

Men som du  sa PetraL så kanske folk har mer tid och lust att gå på smådjursmarknad då det regnar och de inte vill ligga kvar och sola i trädgården.....

PetraL

• Västergötland
« Svar #26 skrivet: 25 jun-12 kl 13:09 »
Toppen! Ja det hade varit härligt att stå ute i sommarvärme, men men.. åh va jag längtar tills på lördag, ska bli kul att träffa lite hönsfolk (och allt annat "smådjursfolk" också såklart).

ancoblom

• Västergötland
« Svar #27 skrivet: 25 jun-12 kl 16:25 »
Vi kommer till Alingsås på lördag och ska sälja kycklingar, och nu undrar vi om det finns någon som har ägg eller kycklingar av kalkonrasen cröllwitzer? I sådana fall är vi intresserade av att köpa det.  :)
Vi är intresserade av att köpa 2 st myskankshonor också :)
« Senast ändrad: 26 jun-12 kl 11:19 av ancoblom »

PetraL

• Västergötland
« Svar #28 skrivet: 28 jun-12 kl 15:36 »
Jag måste tyvärr meddela att jag inte kommer  :'(
Igår när jag kontrollerade mina höns upptäckte jag att flera av dem fått löss, dem är nu behandlade men jag kan ändå inte sälja dem på lördag...Just typiskt, jag som sett fram så emot detta. Ni får klara er utan mig  :(

Goblin

• Västergötland
« Svar #29 skrivet: 28 jun-12 kl 15:46 »
Det var väldigt tråkigt....... :'(

Du får väl komma och köpa nya lusfria.... :P

eller om inte annat träffa lite höns och smådjursfolk.... man får väl alltid lite nya idéer och intryck av att träffas.... ;)

Hoppas vi ses ändå.... men det kommer säkert fler chanser om denna marknaden blir lyckad....

Misonten

• Västergötland
« Svar #30 skrivet: 29 jun-12 kl 08:59 »
Hej!

Jag söker 1 isbarhöna samt 1 kopparmaranhöna. Någon som ska ha med och sälja detta?  :P
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

PetraL

• Västergötland
« Svar #31 skrivet: 29 jun-12 kl 09:16 »
Det är inte helt omöjligt att jag kommer ock kikar, men vi får se =)

bokeliden

• Västergötland
« Svar #32 skrivet: 29 jun-12 kl 10:57 »
Vi är på jakt efter (helst) vuxna sussex och orpington, hoppas någon har????
Räven var här o snodde våra höns....
Vi kommer till alingsås
håller mina tummar
susanne
jag är inte konsekvent, gillar inte konsekvenser....

asta

« Svar #33 skrivet: 29 jun-12 kl 15:45 »
Hej!

Jag söker 1 isbarhöna samt 1 kopparmaranhöna. Någon som ska ha med och sälja detta?  :P

Vi har isbar-kycklingar och jag tror att nån av dem ska med. Vet dessvärre inte kön på dem. De är ca 5 veckor. Annars är vi också intresserade av kopparmaran och skulle vilja ha 2 flick-kycklingar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

327 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser