Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ska jag skaffa fler Chabo eller bara någon dvärg-sort och ha bland-grupp??  (läst 1192 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
JAg har ju kommit över en Chabo-tupp och en Chabo-höna, de är inte rastypiska och jag ska inte ställa ut men ta kycklingar och ev. sälja om någon vill köpa. Nu behöver den lilla gruppen fler hönor märker jag. Ska jag då försöka skaffa ca. 2 till Chabo-hönor eller någon dvär-höna vilken som och sedan ta blandiskycklingar av dem ??? Chabosarna är ju jätte-söta men har det där med taxbenthet och dödligt anlag om man tänker på kycklingar sedan. Blandisar, går det att sälja?
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Bulan

• Västergötland
Jag har sålt blandisar, gått åt som "smör i solsken"  ;D  Det som är lite skoj är ju att de kan se ut lite "hur som helst", man vet inte riktigt innan.... Det brukar bli både roliga färger och skiftande utseende, vilket ju är kul om man bara har hobbyhöns. En nackdel är väl att det ev kan va lite svårare med könsbestämningen för man vet inte riktigt exakt vad man ska titta efter (så upplever jag det iaf...men jag har iof svårt JÄMT att könsbestämma  :-[  )
Bulan

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
Det lutar nog åt någon annan ras av dvär-höna till tuppen, några kycklingar kan ju bli rena Chabo eftersom tuppen är det.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
Har fått tag i några ägg av rasen Antwerpen skägghöns. Om det blir några kycklingar av dessa ägg så får de ingå i Chabo-gruppen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

179 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser