Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nybörjare  (läst 1182 gånger)

helenam

• Uppland
Nybörjare
« skrivet: 24 nov-06 kl 20:53 »
Vill ha får till husbehov. När är det lämpligast att börja om man vill ha lamm? Vad gör jag när lammen ska slaktas och jag inte vill göra det själv?

poze

• Östergötland
Re:Nybörjare
« Svar #1 skrivet: 24 nov-06 kl 21:16 »
hej du..
finns ju ganska många svar på dina frågor.. beroende på vart du bor hur du bor, har du någon fårbonde i närheten, vill du köpa dräktiga tackor nu eller vänta till våren och köpa lamm ?

*i vår kan du med stor sanorlikhet få massa flasklamm till en billig penning eller gratis förutsatt att du har någon treflig fårbonde i trakterna som går att diskutera med.

angående slakten så kan du ju höra med dom i jaktvårdsområdet du är i eller intilliggande de borde veta nån som kan vara villig att hjälpa dig slakta

ok.. vart bor du ? vad vill du ha för ras? hur många vill du ha ? så kanske jag kan hjälpa dig lite bättre..
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

207 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser