Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Låta ankan ta över ägg från kläckaren?  (läst 1010 gånger)

nina77

• Hälsingland
Låta ankan ta över ägg från kläckaren?
« skrivet: 27 jun-12 kl 19:44 »
Jag har en gul anka som lagt sig på ägg för några dagar sedan, i kläckaren ligger ankägg som legat i två v nu. Är det möjligt att låta ankan ta över dessa ägg? Eller blir de för kort tid, så hon inte kopplar? det är hennes första ruvning. Jag har lite problem, då pumpen till Suron inte sköter sig, den tar in vatten konstant. Dock ligger ankan på 7 egna ägg oxå, så det blir ju tokigt hur än jag gör.

Squig

• Västergötland
SV: Låta ankan ta över ägg från kläckaren?
« Svar #1 skrivet: 27 jun-12 kl 22:47 »
Jag tror inte det är bra när det blir olika kläckningstider.
Ägare till bohuslän-dals svarthöna och svensk gul anka i genbank.

kennetshöns

« Svar #2 skrivet: 27 jun-12 kl 23:38 »
du får byta ut hennes ägg i så fall när dom andra är kläckta så kommer hon att lämna dom andra äggen

nina77

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 28 jun-12 kl 08:05 »
jo självklart byter jag ut isf, får en annan kläckare ledig till veckan. Tänkte ifall de gör något att hon legat bara två v. Brukar göra så m hönsen, men detta är mina första ankor som ruvar så jag är helt grön på de

Dela detta:

* Inloggade just nu

173 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser