Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Inte nån chans att "Eulalia" är höna va...?  (läst 1199 gånger)

Marielle

• Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
Inte nån chans att "Eulalia" är höna va...?
« skrivet: 30 jun-12 kl 21:45 »
 Min bästa, favoritkyckling, Eulalia, börjar alltmer se misstänksamt ut som en tupp... :-\   
Har 2 otvivelaktiga tuppar, men "hon" har inte lika stor kam och slör som dem, men antagligen ändå för stora för att vara en höna...
Tupparna har även en heeelt annan hållning, är kaxigare ( har tom rykt ihop !) och försöker gala. Det gör ju inte min Eulalia, så jag försöker nog "förminska" hennes tupputseende, då jag så gärna vill att det ska vara en HON !  Så himla cool kyckling, otroligt social, helt orädd, kommer när man ropar namnet.  Varje kväll när jag ska stänga dörren om dem och säger "godnatt", vänder Eulalia tvärt och kommer springande till mig !!! Kycklingarna är nu ca 8 veckor, men Eulalia var lite större än de andra när jag köpte dem.
Snälla, snälla, snälla... säg att Eulalia bara är en höna med tuppigt utseende  :P 
Kanske kan nån hjälpa mig med deras nuvarande färger också ?  ( Jag har förstått att de kan ändra den innan de är "färdiga")
Den första bilden är tuppen till vänster och "Eulalia" till höger, andra bilden tupp  ;D
« Senast ändrad: 30 jun-12 kl 21:50 av Marielle »

Marielle

• Uppland
SV: Inte nån chans att "Eulalia" är höna va...?
« Svar #1 skrivet: 30 jun-12 kl 21:52 »
Eulalia till vänster och andra bilden....

Marielle

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 30 jun-12 kl 21:54 »
En väldigt vacker hönskyckling och så Eulalia igen då  ;D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 01 jul-12 kl 07:40 »
Eulalia bör nog byta namn....
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Marielle

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 01 jul-12 kl 08:26 »
Eulalia bör nog byta namn....

...eller kön...  ;D ( vet att de KAN göra det ...)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 01 jul-12 kl 08:41 »
Eulaliam
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Marielle

• Uppland

Dela detta:

* Inloggade just nu

173 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser