Hej, vad tråkigt!
Kan det ha varit så att den följt med mamma höna ut och hamnat på rygg och inte kommit upp? En del kycklingar som hamnar på rygg blir ju lite som sköldpaddor på rygg.

Eller att du har någon "icke kycklingvänlig" individ i flocken som dragit med sig kycklingen? För tyvärr så är inte alla höns/tuppar snälla mot småkycklingar och upplever att risken är större att andra hönor kan vara lite leda än tuppar. De brukar kunna vara mera nyfikna också och ska undersöka kycklingarna i början vilket kan leda till en olycka om man har otur (verkar ha en tendens till att de ska lyfta upp de lite nyfiket i fötterna, så hamnar kycklingen på rygg, så går hönorna därifrån sedan och den ligger kvar!

)
Andra individer bryr sig inte alls istället... Ja, och vissa kan vara riktigt leda och inte funka ha ihop med småkycklingar då de tar livet av dem (sådana individer är inte jag särskilt förtjust i, allra helst tuppar tycker jag ju ska vara snälla mot små bäbisar och ta hand om flocken, inte skada den

).
Men till frågan om det är möjligt att låta hönor ruva o föda upp de små i flocken så jovisst. Jag har gjort det många gånger och det har gått bra. Men jag håller alltid koll i början när det är dags för de små att lämna redet på hur de övriga i flocken reagerar mot kycklingen/arna. Så IFALL man skulle se att någon höna eller tupp hackar hetsigt och argsint - Går på de små, så kan man rycka in. Men oftast så brukar det faktiskt gå bra och största risken att något händer kycklingarna är väll mer om någon olycka skulle ske. De blir trampade, tillknuffade eller något så de hamnar på rygg eller liknande och inte att flockmedlemmarna medvetet försöker ha ihjäl de små.