Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att växla penningar!  (läst 1062 gånger)

Wernher Hingsk

• Gäst
Att växla penningar!
« skrivet: 09 jul-12 kl 08:11 »
Hej!
 Dottern slipper mig inte i år heller. Reser till Canada snart, men har aldrig reflekterat på eller undrat över vilket växlingssätt
 som är mest fördelaktigt!
Växla i bank här?
 Växla på Arlanda?
 Ta med svenska pengar och växla i Canada?
 Annat sätt?
Ja, det gäller ju inga större summor, men "i alle fall" som det heter på småländska!
 Är tacksam för råd!
Hälsningar!   W H

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Att växla penningar!
« Svar #1 skrivet: 09 jul-12 kl 08:32 »
Oftast är det sämst kurs på flygplatser och hotell så undvik det om möjligt. Om det bara rör sig om ett par tusen är oftast  skillnaden så liten mellan olika banker och växlinkskontor så att det mest lönsamma är oftast det som ligger mest lättilgängligt  ;)

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Wernher Hingsk

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 09 jul-12 kl 08:43 »
Hej!
Tack för Ditt svar, "Azoo-Lina!"
För det mesta /alltid blir det att växla på Arlanda innan jag flaxar iväg, så ock nu, antar jag, det är ju bara förhållandesvis små summor det gäller! Intressant i alla fall att veta litet mera om det hela!
Ha det bra!

Hälsning! W H

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 09 jul-12 kl 09:40 »

Ta ut pengar genom ett hål i väggen på destinationsorten. De har utrikiska pengar där. :)

stubben

• Skog är toppen
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 09 jul-12 kl 20:16 »
Använda kontokort (visa eller liknande) ger oftast den bästa växlingskursen. I min bank lägger de på 1,5 % på avistakursen det ger alltid den bästa kursen.
All mänsklig aktivitet påverkar naturen!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

169 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser