Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fläckig i ansiktet... ska det vara så här?  (läst 1566 gånger)

Mysan1

• Småland
fläckig i ansiktet... ska det vara så här?
« skrivet: 20 jul-12 kl 22:41 »
Hej! Jag fick nyligen ett tupp av en kompis moster, det visade sig att han har kalkben och är rätt illa däran, men nu undrar jag över hans ansikte, han ser inte ut så här på andra sidan utan just bara här. Är det också någon typ av kvalster eller kan de se ut så här helt naturligt? Han är en blandning av silke och dv kochin. Tacksam för all hjälp jag kan få.
Jag är ju väldigt mån om att han ska ha det bra.  :)

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: fläckig i ansiktet... ska det vara så här?
« Svar #1 skrivet: 20 jul-12 kl 22:51 »
Har aldrig sett detdär, är han helt annorlunda andra sidan?
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Mysan1

• Småland
« Svar #2 skrivet: 20 jul-12 kl 22:59 »
Ja, färgen ser ut att vara jämnare på andra sidan, men det är just den här sidan som jag tänkt på.  :-\ Han har varit i slagsmål innan han kom till mig och det var därför jag fick honom. Han ser fin ut i fjäderdräkten och jag kan inte se någon annan ohyra. Kan det vara så enkelt att han har blivit pickad på?  Jag har förövrigt smörjt hans ben som du sa i kväll och jag tog hönorna också. sen ska jag städa ur ordentligt i morgon och se om jag får bukt med det här.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 20 jul-12 kl 23:06 »
Som du själv skrivit så syns det att denna tupp varit i ordentligt slagsmål och de ljusa fläckarna i ansiktet är med stor sannolikhet ärr efter tidigare slagsmål. De mörka fläckarna är sårskorpor.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Mysan1

• Småland
« Svar #4 skrivet: 20 jul-12 kl 23:11 »
Tror du det?  :D Det gör mig glad i mitt hönshjärta att det inte kommer fram att han håller på att dö eller något åt det hållet.

Puhh skönt. Då fokuserar jag på hans ben istället. Tack.

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #5 skrivet: 20 jul-12 kl 23:27 »
Så det ljusa är ärr???!!?  :o  DET hade jag inte gissat på. Lindelo var ju rätt misshandlad men det vara bara ögat som var borta.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

sonja på slätten

• Halland
« Svar #6 skrivet: 21 jul-12 kl 05:50 »
Det är inte ens ärr,  så blir det när sårskorpor har hindrat ljuset att träffa huden,  det kommer att försvinna snart.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Mysan1

• Småland
« Svar #7 skrivet: 21 jul-12 kl 12:51 »
Då ska jag vänta och se innan jag utsätter honom för mer prövningar.  :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #8 skrivet: 21 jul-12 kl 13:22 »
Det är inte ens ärr,  så blir det när sårskorpor har hindrat ljuset att träffa huden,  det kommer att försvinna snart.

Ja, jag tänkte lite knasigt där. Ärr sitter ju kvar hela livet. :P Menade iaf. att fläckarna är orsakade av sår ... Som troligtvis har kommit till via slagsmål. Har själv haft tuppar som fått likadant och nu när jag tänker efter så har ju "fulfläckarna" faktiskt försvunnnit efter en tid. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

312 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser