Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 29:e September 2012 (Foton från dagen uppe)  (läst 41552 gånger)

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Byledagen 29:e September 2012
« Svar #240 skrivet: 28 sep-12 kl 20:03 »
jag ar just skördad mangold till imorgon. håll tillgodo  ;D
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Tuppen-Sven

• Västergötland
« Svar #241 skrivet: 28 sep-12 kl 20:29 »
Får inte tag på ''ofa'' som ska ha en tupp av mej... Måste veta om han ska med eller inte, vill inte ta med han i onödan!

Så om du ser detta, svara fort.. PM går bra! Eller om nån har nr till han/hon...

greta7781

• Östergötland
« Svar #242 skrivet: 28 sep-12 kl 21:23 »
Okej. :)                Är en som söker kindahöns + tupp. Samma person söker även obesläktat par av nz kanin. Är en som kan ta med 2 par gammelssvensk dv höna. Ej genbank.
jag har en svart nz hane kan tas med om han tingas, 250kr

nordik

• Gäst
« Svar #243 skrivet: 28 sep-12 kl 21:33 »
blir tyvärr inget getkött. bonden jag känner har klantat till sig och fått köttet att börja ruttna samt fluglarver i köttet blir en annan gång....

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #244 skrivet: 28 sep-12 kl 22:12 »
jag har en svart nz hane kan tas med om han tingas, 250kr

byte mot nzr hona?
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #245 skrivet: 28 sep-12 kl 22:13 »
blir tyvärr inget getkött. bonden jag känner har klantat till sig och fått köttet att börja ruttna samt fluglarver i köttet blir en annan gång....

vad synd :(

greta7781

• Östergötland
« Svar #246 skrivet: 28 sep-12 kl 22:18 »
byte mot nzr hona?
nej jag ska byta ras o vill sälja honom annars går han till slakt

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #247 skrivet: 29 sep-12 kl 00:13 »
ta med honom, det var ju en del som letade efter nz och jag har bara honor. om nån annan tar med sig nz minns jag inte, men jag tror inte.

Tuppen-Sven

• Västergötland
« Svar #248 skrivet: 29 sep-12 kl 07:42 »
Då är det snart dax att åka hemifrån!!! Ska bli så otroligt kul!!

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #249 skrivet: 29 sep-12 kl 07:54 »
japp, en kaffe och sen är det dags att lasta bilen.

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #250 skrivet: 29 sep-12 kl 08:44 »
Hej alla
jag kommer inte dyka upp idag :(
Det är för mycket i mitt liv just nu, jag orkar helt enkelt inte.
Jag har försökt kontakta er som bokat men inte fått tag på alla, kanske ni ser det här och kan höra av er.

Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Pippilutt

• Södermanland
« Svar #251 skrivet: 29 sep-12 kl 11:41 »

Linkoso du kanske kan vidarebefordra mitt tel om det är några som blir utan det de kommit till Byle för.
Härifrån är det bara att fortsätta ut till E 4an för vidare färd norr eller söderut.  Mitt tel: 0705-60 75 71
 -----------
 :'( :'( :'(
Här är det bilen som måste användas på annat håll så jag kan inte heller komma som planerat. Om ni åker hem kanske ni passerar mig. Bor längs riksväg 57 mellan Gnesta och Flen.

Kommer ni förbi har jag jättefina:

Jumbo/franska vaktlar i olika färger. Värpt ca 4 veckor nu.
Avelspar av pekinganka.
Avelspar mysk, familjemedlemmar
Skånegåskarlar,
2 maranhönor ca 4 mån
slaktkaniner,

Pallkrageväxthus (även pallkragar)

Ring om du undrar över något    tel: 0705-60 75 71
Att arbeta är kul - det har jag sett själv

jerker_s

• Södermanland
« Svar #252 skrivet: 29 sep-12 kl 15:52 »
Tack Emil och Sandra för en trevlig dag!!! Synd att ni inte hade ordnat lite bättre väder... 8)

Sålde mina hönkycklingar med rekordfart, 9 st på mindre än 5 minuter. Det var kö! ;D Måste se till att ha fler nästa gång!!
« Senast ändrad: 29 sep-12 kl 15:59 av jerker_s »

Tuppen-Sven

• Västergötland
« Svar #253 skrivet: 29 sep-12 kl 19:27 »
Varför varnade ingen för köpsuget?? ;) *Jag ska inte köpa nåt* Hrrm.. Fyller ju år om 2 dar, så mamma tyckte det var en bra födelsedagspresent - Så kom hem med 2 Brun Leghorn damer!

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #254 skrivet: 29 sep-12 kl 20:01 »
På jakt efter kanin men det blev 4 små söta myskankor i stället -så kan det gå ;D
Trist med vädret men kul med så mycket folk.
Tack för i dag / Annika

Chicken

« Svar #255 skrivet: 29 sep-12 kl 20:02 »
Tack för en toppendag trots busväder! Jag hade räknat med oväder och packat bilen full med kläder efter väder så det gjorde inte så mycket. Min lilla Hedemora "Hen" var det ingen som tittade på så "Hen" fick följa med mig hem igen. Hittade vad jag kom för, helt underbara små japanska vaktlar i olika färger, barnsligt förtjust är jag! Sen blev det ett besök på Outleten också...

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
« Svar #256 skrivet: 29 sep-12 kl 20:37 »
Tack Sandra & Emil för ytterligare en fantastisk Byleddag, håller med om att det kunde varit bättre väder, men Andreas eldblåsarshow var   häftig, jag fick höstens dos av tuppcurry och våfflor och är väldigt nöjd med det  ;D.

Jag fick alla aracanahönorna sålda med blixtens hastighet och näst alla maranerna. Tupparna fick så klart följa med hem så nu blir det fågel för både mig och katterna ett tag framåt. Jag vet att katterna inte klagar över det  ;).

Kul med så mycket folk, men jag smet litet tidigt för att åka hem och bada en häst för att hon ska vara fin i morgon änr det kommer en spekulant och tittar på henne.
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Kringlan

• Östergötland
« Svar #257 skrivet: 29 sep-12 kl 21:13 »
Besökte Byledagen för första gången för att titta runt och köpa hönor åt en kompis. (det egna hönshuset är ju fullt.. ;D)

Det var jättekul att se alla djur, vi hade lätt att få tag på vad vi ville ha för hönor, superbra!

Avelsägg blev det också, av tre sorter. Särskilt coolt med maranäggen, såå fin färg på dem. Det var väl Jerker S som sålde? Missade att fråga.
Jag har dealat till mig en av dem när de  växt upp.  ;D
Urgulligt att ni bjöd på bullar och vi provsmakade så klart det andra också, tupp i curry, varmkorv och våfflor!  :)

Eldslukaren värmde upp och vi saknade bara lite sol, men man kan väl inte få allt heller.

Tack Sandra och Emil och alla som hjälpte er, vi har haft en fin dag! :)

Jonte76

• -
« Svar #258 skrivet: 29 sep-12 kl 22:28 »
    Jag vill också Tacka Sandra o Emil för allt  :) o det är Jättetrevligt o träffa andra djur intresserade . Så Kul att våran Vita keliga cirkus Kanin Kom till ett super bra  hem tror jag  :) ..  5 st ankor hem   nu blir det o mata ankor hela vintern haha   o vilken lite super tuff söt serama blandis tupp som fick komma till monster hönsen  ;D   Tack

Micki o Molly

• -
« Svar #259 skrivet: 30 sep-12 kl 00:29 »

För mig har det också vart en mycket rolig dag  :D

"Fattigmans kräfta" var något nytt,,hoppas den återkommer, även laxen kan jag redan nu beställa ett kg till utav  :P

En hona till min ensamstående pekinghanne fick följa med mig hem, så just nu råder kärlek genom fönster - SE MEN INTE RÖRA   :-*  :P :-[

Tack Emil o Sandra !
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

Dela detta:

* Inloggade just nu

195 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser