Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 29:e September 2012 (Foton från dagen uppe)  (läst 41545 gånger)

jerker_s

• Södermanland
SV: Byledagen 29:e September 2012
« Svar #260 skrivet: 30 sep-12 kl 08:19 »
Det var väl Jerker S som sålde? Missade att fråga.

Japp jag var där och sålde, men om det var mig du handlade av vet jag inte.. ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #261 skrivet: 30 sep-12 kl 13:35 »
Stort tack till er alla som kom trotts det dåliga vädret!  Utan er hade inte dagen blivit såpass lyckad som den ändå blev! ;D Nytt rekord i säljare kan vi ju säga (hela paddocken blev ju totalt fullsmockad och hela vägen upp på gräsplanen, aldrig varit så mycket förut)  :o!
Så himla kul med så mycket olika djur och prylar! Måste varit som rena godisbutiken för de köpare som kom, bara att välja och vraka. ;) Och tror att det hade kunnat kommit flera köpare om vädret hade varit bättre, så lite synd ... Men men, inget man kan göra åt, det blev ju en toppendag ändå trotts allt med alla glada människor! :) Vi är jätteglada och jättenöjda! Vi vill också tacka alla släktingar och kompisar som hjälpt till med dagen! Vi ses våren 2013! ;)

Här kommer lite foton från dagen:

En del av säljarna

Vaktlar

Vacker gåskarl

Blandrasankor

Kinda/Tysk dvärg

Kinda

Myskisar

Leghorn/Italienare

Blomme

Kalkontuppar - calico

Sebright

Gotlandskanin

Khaki Campbell, Löpankor, Sussex i bakgrunden'

"Ragdoll" ::) kanin

Hamburger

Araucana

Maranägg

Svamp

Läder - Hantverk

Vithättor

NZR

Påfågelduva

Liten silkestupp

Pumpor

Dv Wyandotte

Avslutar med en bild på lite getost... =)Tröck i mig över en halvburk färskost och nästan en halv vitmögel igår kväll vid tv:en ...  :-[ :-[ :-[ :-[

Tack så mycket för osten, paprikorna och alla tupparna (16st  :-X hela frysen fullsmockad, får ta med ett gäng upp idag när jag åker hem ) ;D
« Senast ändrad: 30 sep-12 kl 22:26 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Byledagen 29:e September 2012 (Foton från dagen uppe)
« Svar #262 skrivet: 30 sep-12 kl 14:46 »
Inslag om dagen i NT. :)

... Som vanligt med tidningar så står det lite småfel ... ::) Har t.ex inte ett 10 tal dvärghönsraser (skulle varit ett 10 tal raser och att jag gillar dvärghöns bäst) ... ::) Men skoj att vi kom med iaf!! ;D ;D Och förhoppningsvis kan de göra ett besök hos oss nästa byledag (något de tyvärr inte fick tid till denna gång, även fast de gärna velat som det lät som). 

http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7970543
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #263 skrivet: 30 sep-12 kl 15:52 »
efter internetproblem kan jag nu äntligen också tacka för en underbar byledag. även om ingen ville ha mina tuppar blev jag av med fler kaniner än jag någonsin hade kunnat föreställa mig  :o min lilla nzr på bilden ser ännu sötare ut på kortet än i verkligheten om det nu går  :-* och ett toppenhem blev det till den lilla plutten också.

ska bli spännande hur mycket säljare som dyker upp nästa vår, jag ska då vara där iaf. jag kom ju igår också trots sjukdom och genom att byta ett antal pass på jobbet hit och dit. nu sitter man här, är dygnsjuk och ångrar ingenting ;D
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

jerker_s

• Södermanland
« Svar #264 skrivet: 30 sep-12 kl 19:15 »
Ni kanske får försöka låna bondens åker i närheten till nästa år om alla skall få plats.... ;D Med tanke på hur det ökat med åren.. kommer ihåg för något år sedan, då stod vi fyra personer i en ring med varsin låda med djur... ;D

Tuppen-Sven

• Västergötland
« Svar #265 skrivet: 30 sep-12 kl 20:05 »
Stort tack till er alla som kom trotts det dåliga vädret!  Utan er hade inte dagen blivit såpass lyckad som den ändå blev! ;D Nytt rekord i säljare kan vi ju säga (hela paddocken blev ju totalt fullsmockad och hela vägen upp på gräsplanen, aldrig varit så mycket förut)  :o!
Så himla kul med så mycket olika djur och prylar! Måste varit som rena godisbutiken för de köpare som kom, bara att välja och vraka. ;) Och tror att det hade kunnat kommit flera köpare om vädret hade varit bättre, så lite synd ... Men men, inget man kan göra åt, det blev ju en toppendag ändå trotts allt med alla glada människor! :) Vi är jätteglada och jättenöjda! Vi vill också tacka alla släktingar och kompisar som hjälpt till med dagen! Vi ses våren 2013! ;)

Här kommer lite foton från dagen:

Leghorn/Italienare

Så kul att mina nya hönor är med ;D 2 av dessa bor hos mej, helt underbara.. Men flyger lite väl bra ;)

Kringlan

• Östergötland
« Svar #266 skrivet: 02 okt-12 kl 17:23 »
Japp jag var där och sålde, men om det var mig du handlade av vet jag inte.. ;D

Jag gissade mig till det eftersom jag visste sen innan att du har bra färg på dina maranägg ;)
Det var du om du hade experthjälp med dig i form av sonen i famnen och lite mer uppbackning av en familj i bilen tror jag :)

Jag är helnöjd för även om det var kompisen, som lånat mina ruvhönor, som köpte äggen så har jag dealat till mig en av maranhönorna tills de är värpklara. Spännande! :)

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
« Svar #267 skrivet: 02 okt-12 kl 17:52 »
Oj så trevligt det låter! Lite väl långt att köra bara...o tur var väl det för oj så tjusiga di där kinda-tyskarna är!  :P Hade nog kommit hem med skuffen full till min mans förtret... ;D
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

jerker_s

• Södermanland
« Svar #268 skrivet: 02 okt-12 kl 18:48 »

Jag gissade mig till det eftersom jag visste sen innan att du har bra färg på dina maranägg ;)
Det var du om du hade experthjälp med dig i form av sonen i famnen och lite mer uppbackning av en familj i bilen tror jag :)

Jo visst var det jag :)
Det var kul att se grabben när han kom och såg alla äggen, han tycker mycket om ägg och blev helt lyrisk.. Svårt att förklara att de inte var kokta och till att äta.. ::) Jag fick muta honom med en korv.. ;D

Trevligt att ni blev nöjda! Ursäkta om jag hade lite körigt, frugan satt och mata lillan i bilen.. :)

videvi

• Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
« Svar #269 skrivet: 03 okt-12 kl 07:07 »
Oj så trevligt det låter! Lite väl långt att köra bara...o tur var väl det för oj så tjusiga di där kinda-tyskarna är!  :P Hade nog kommit hem med skuffen full till min mans förtret... ;D

Å jag som trodde när jag kom dit -och såg hur mycket fina och märkliga höns där fanns- att ingen skulle vilja ha mina små bruna hönor.
Men det fanns det!
Och det är jag glad för, för det är rara små hönor som blir bra hönsmammor, men väldigt vaksamma och livliga.

Däremot är tupparna kvar!!

Och ett stort tack till Emil som fångade hon som smet.
Jag hade trott det skulle vara stört omöjligt om nån av dom kom lös.
« Senast ändrad: 03 okt-12 kl 07:09 av videvi »
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
« Svar #270 skrivet: 03 okt-12 kl 08:10 »
Jamen så fina som de såg ut! Skulle lätt tinga på mig några kläckägg men måste ligga lågt ett tag, åtminstone till nästa sommar. Beror lite på hur många tuppar jag har på gång ute i "Valhalla" o hur många jag får i kläcket som är på G nu.

Ska försöka lägga ditt nick på minnet o så hör jag ev av mig under våren.

Varför finns det så många fina o spännande raser!!!  ::)
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

baltazzarr

• Östergötland
« Svar #271 skrivet: 04 okt-12 kl 20:41 »
Hejsan!

Vet att detta kanske inte är rätt ställe att skriva men gör det i allafall ;)

Jag undrar om det var någon som hade vaktlar som inte blev av med alla!
Skulle ha köpt men velade, å nu ångrar jag mig!

Mvh Sofia

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #272 skrivet: 05 okt-12 kl 10:05 »
japp, jag hade vaktlar med mig, mest tuppar dock. jag har kvar, annars har jag avelsägg  o:)
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Smajsan

• -
« Svar #273 skrivet: 05 okt-12 kl 11:26 »
Jag köpte 3 jumbo vaktel hönor av Gallina. Dom är jätte mysiga,tama faktiskt  :) och super fina. 5 veckor och värper varje dag. Pma henne.Hon hade  många.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

182 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser