Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fickpengar på semestern  (läst 3848 gånger)

Skogsluffare

• Gäst
fickpengar på semestern
« skrivet: 27 jul-12 kl 19:06 »
Hej!

Jag och frugan planerar en resa till Venedig under en långhelg, ca 3-4 dagar. Hur mycket pengar tror ni man skulle behöva till mat och shopping? Hotellrummen har inga kök så det blir nog restaurangmat varje kväll, plus lunch och fika på dagen. Frukost ingår i hotellpriset.

Attes matte

• Jämtland
SV: fickpengar på semestern
« Svar #1 skrivet: 28 jul-12 kl 10:08 »
Det beror ju alldeles på hur stora shoppare ni är, och på vilken typ av restaurang ni vill äta. Venedig är ingen billig stad direkt...  ::)
Mellan tummen och pekfingret... Allt från 200 kr per dag och person och uppåt... Finns liksom ingen gräns uppåt när man befinner sig i en italiensk turiststad... ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Zixten

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 28 jul-12 kl 10:59 »
Som sas innan, beror ju på vad man vill äta och om man vill leva så billigt det bara går, eller om man vill äta det bästa som finns...

Skulle jag räkna på en budget för en sådan resa skulle jag räkna i överkant, så kanske det blir någon krona över...
Lunch 150 fika under dagen 100 å resturang på kvällen 300 = 550kr per dag för mat kan tyckas mycket men man äter troligen lite billigare än detta och då har man ju pengar kvar när man kommer hem  ;D
Sen får man kanske lägga till öl vin och liknande drycker om man nu vill ha det...  500
En slant var dag för inträden mm. 500kanske?
Transporter, buss taxi mm. 500
Och shopping kanske svårast att beräkna, för min del kan det bli allt mellan 0 - 2000 per dag allt beror ju på vad man hittar och om man vill / behöver ha det...
Så jag hade haft en budget på 2000 kr per dag + ev shopping, det mest troliga för min del är att de 2000 hade i verkligheten blivit 1000 på en dag... Men som sagt, jag vill inte missa något för att man inte har pengar... Då kan man stanna hemma...
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende.  // Zixten

alfredsson

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 28 jul-12 kl 11:43 »
Mina råd söker jag på www.lonelyplanet.com/thorntree/index.jspa
Några år sedan jag reste. Fast jag har inte hittat bättre ställe.
Ha en bra resa.
Leif

Skogsluffare

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 28 jul-12 kl 13:19 »
Ja man vill ju definitivt inte känna att man måste snåla på semestern, även om man inte heller väljer de dyraste alternativen.
Så upp mot 2000:- per dag blir nog en rimlig summa. Förhoppningsvis blir det pengar över när man kommer hem :) haha!

Tack för svar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

173 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser