Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  verkligt el bara dröm ??  (läst 1398 gånger)

ensamvarg

• -
verkligt el bara dröm ??
« skrivet: 30 jul-12 kl 15:10 »
Jag har en liten tanke nämligen köpa en bit mark jag kommer att bosätta mig på. Jag tänkte bo i ett typ patrulltält till och börja med och bygga en liten hydda av moder natur mm. Odla min mat, ha lite höner kanske gris mm. Gräva egen brunn mm vill vara så mycket självförsöjande med så lite inverkan på natur och människor i min omgivning vill bara vara själv utan att någon kommer och säger byggnadstillstånd mm. Ja allt det där typ och min fråga är detta möjligt el lever jag i en drömvärld ??

Hör gjärna av er av tips och ideer mm all respons är bara positivt om inte alla knackar ner en mm.

/ ensamvargen

davidB

• Västergötland
SV: verkligt el bara dröm ??
« Svar #1 skrivet: 31 jul-12 kl 13:35 »
Ja du lever i en drömvärld.!!
Men du kan ju göra det till din drömvärld med mycket hårt arbete.
Det är svårt att hitta lämpliga tomter som man får köpa utan bebyggelese. Man får inte köpa åker eller skogsmark om man inte har det till jordbruk.
Köp i stället ett litet torp någonstans i landet. Då är det taxerat som bostadsfastighet och du kan skriva dig där och har tak över huvudet. Myndigheterna kommer inte snoka direkt. Vilken form utav skydd du har såsom tält eller koja, husvagn kräver bygglov om den skall stå där mer än temporärt.

Sen läs alla gamla trådar här först och skriv sedan konkreta frågor på de problem, funderingar du har.
« Senast ändrad: 31 jul-12 kl 14:43 av davidB »
Jag är ingen expert men jag gillar att klura ut lösningar och experimentera för att finna ett billigt alternativ.

Skogsola

• Gäst
SV: verkligt el bara dröm ??
« Svar #2 skrivet: 01 sep-12 kl 12:15 »
 Visst kan du bo i ett tält eller koja nånstans. Du behöver inte äga marken. Ingen kommer att bry sig så länge du går lite längre bort än stadsparken. Men vad ska du mata grisen med?

Dela detta:

* Inloggade just nu

241 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser