Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snabblimpa  (läst 8504 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Snabblimpa
« Svar #20 skrivet: 17 jan-13 kl 22:59 »
Jättegott bröd! Håller med om kryddorna + att jag sirapspenslar oxå .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Daniel1983

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 18 jan-13 kl 16:25 »
Jättegott bröd! Håller med om kryddorna + att jag sirapspenslar oxå .

Varför penslar du med sirap? För smakens skull? Är det innan eller efter gräddningen? Är det för smaken borde det väl funka med honung också?
Snabblimpa är ett bröd vi ofta äter till lördagsfrukosten numera:))

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #22 skrivet: 19 jan-13 kl 21:38 »
Jag blandar varmt vatten+ lite sirap o penslar efter gräddningen för smaken skull.
Testa honung det blir säkert gott.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Blötsnö

• Östergötland
« Svar #23 skrivet: 22 jan-13 kl 15:40 »
Gjorde detta bröd till morotssoppan idag. Hade lite kummin och ett par nävar solroskärnor i, blev jättegott! Hann göras under tiden soppan kokade. Tack för receptet!

MagdaMaggan

• Bohuslän
« Svar #24 skrivet: 22 jan-13 kl 21:23 »
Tack för receptet! Jättegott och så snabb-bakat att man kan svänga ihop ett par limpor när som helst.

Kirre

• Västergötland
    • min sällan uppdaterade blogg
« Svar #25 skrivet: 29 jan-13 kl 10:32 »
är de någon som har provat att låta snabb limpan jäsa?
gillar smaken och den är toppen om den äts direkt,men den blir lite väl kompakt för att kunna ätas dagen efter.

Nordanvind

• Östergötland
« Svar #26 skrivet: 26 feb-13 kl 12:17 »
Vad kul att det är så många som har provat mitt gamla recept. Och vilka variationer man kan göra. :D Har provat att ha i solrosfrön i min deg. Blev hur gott som helst! Och kommer att prova andra varianter också såsom kummin. :)

bergh

• Västerbotten
« Svar #27 skrivet: 17 sep-13 kl 20:03 »
Provade brödet ikväll å j#vlar va gott de blev. Tillsatte lite solroskärnor. Mvh Niklas

Curt

« Svar #28 skrivet: 17 sep-13 kl 20:12 »
Byt gärna ut sirapen mot honung. Saftigare och bättre hållbarhet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

119 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser