Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mogna bär i Härjedalen?  (läst 3845 gånger)

wahlgrens

• Uppland
Mogna bär i Härjedalen?
« skrivet: 28 aug-12 kl 22:27 »
Hoppas någon vill svara på frågan. Hur står det till med bären i Härjedalen? Lingon, Hjortron och annat trevligt man kan plocka. Har de hunnit mogna än? Jag ska upp till fjällstugan närmaste veckorna men tänkte kolla i förväg hur det ser ut.
Sen tar jag gärna emot tips på andra ätliga växter som man kan hålla utkik efter när man ändå är ute i skog och mark.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Mogna bär i Härjedalen?
« Svar #1 skrivet: 28 aug-12 kl 22:36 »
Är iofs inte i Härjedalen, men här i Jämtland börjar det bli i senaste laget för mylta nu. Det säger dem som har tid att gå i skogen i alla fall. Lingonen tror jag inte är mogna än.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

hestbak

• Övriga världen
« Svar #2 skrivet: 28 aug-12 kl 23:46 »
Hjortron finns i alla fall. Pappa har plockat strax under 7kg på två dagar.

Vart säger jag inte..   ;)

wahlgrens

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 29 aug-12 kl 22:24 »
Okej, då är det kanske hjortron jag får sikta på då.

hestbak: Var bor din pappa? Man kanske ska svänga förbi med en kaka och småprata lite  o:)

hestbak

• Övriga världen
« Svar #4 skrivet: 29 aug-12 kl 22:40 »
wahlgrens: Han bor i Härjedalen. Och kakor gillar han.  ;)
Jag hoppas han gör massa sylt och skickar till mej som bor utomlands och inte tar mig till någon bärmark.

Hur det är med andra bär vet jag inte, tror inte mamma i Hälsingland har varit och plockat något än.

wahlgrens

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 11 sep-12 kl 09:05 »
Nu är jag hemma igen. Behövde aldrig åka förbi din pappa  ;) Hittade 6 liter ändå   :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

124 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser