Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Maximera potensen hos äldre tupp.  (läst 1036 gånger)

Nina W

• Värmland
Maximera potensen hos äldre tupp.
« skrivet: 30 aug-12 kl 12:25 »
Det låter som ett skämt, som tuppen i Cornelis hönan Agda... Han fick gå hädan och ge rum för en ung retsticka. Min mörkröda, sexåriga Hedemoratupp med genbaksintyg är inte redo för det än, tycker jag. Han gör alllt en tupp ska göra utom att para sig ofta. I och för sig klivet jag inte upp i ottan för att spana på dom men ändå... Det måste vara ett par veckor sedan jag såg honom para sig med någon annan än favorithönan. Hon är dessutom en Isbar. Nu är det någon som vill ha befruktade ägg av mig, så jag funderar på om jag kan göra något för att öka potensen. Kankse stänga in dom och hänga upp en kraftig lampa och även värme? Skulle han känna sig som på våren då? I ljuset och värmen kanske han skulle få vårkänslor... Och dessutom bli lite utråkad av att vara inne och kanske fördriva tiden med att para sig oftare? Kankse ett ovanligt problem, vanligare att unga kåta tuppar plågar hönsen...

sonja på slätten

• Halland
SV: Maximera potensen hos äldre tupp.
« Svar #1 skrivet: 30 aug-12 kl 13:01 »
Tuppar brukar rugga på sensommaren. Då är de inte så virila.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Byracka

• -
« Svar #2 skrivet: 30 aug-12 kl 13:54 »
Du kan prova att knäcka några ägg för att kolla om dom är befruktade.

Ser groddskivan ut som en donut eller måltavla med en prick i mitten är det befruktat.

http://forum.backyardpoultry.com/viewtopic.php?f=6&t=7978169&p=290039

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 30 aug-12 kl 16:03 »
Sex år och inte redo än ???? Fattar inte... ???
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #4 skrivet: 30 aug-12 kl 16:06 »
Sex år och inte redo än ???? Fattar inte... ???

Redo att bytas ut mot yngre förmåga fattar jag det för.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #5 skrivet: 30 aug-12 kl 16:15 »
Haha! Ostron ska ju öka potensen hos män, du kan ju pröva det?  >:D
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

215 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser