Jag misstänker att jag nu fått in Mareks i flocken, eller i alla fall så har jag fått den första insjuknade hönan i det....

Hon är en drygt 4 månaders stor brahma som på torsdag gick vingligt och snubblade, på fredag inte kunde ställa sig och på lördag (igår) var förlamad i det högra benet. Hon har ingen proprioception i benet och därför misstänker jag att det är något med nervsystemet och dessutom reagerar hon inte på smärta i benet (när jag nyper henne mellan tårna) vilket hon reagerar på på det vänstra benet. Hon är lite nedstämd, men äter och dricker och bajsar normalt. Jag misstänker att det är Mareks.
Nu till min fråga till er med mer erfarenhet av Mareks; kan de tillfriskna då de väl blivit förlamade? eller är skadan på nervsystemet redan för stor då? Jag har hört att resistensen mot Mareks delvis är ärftlig och att man inte ska avla på de som tillfrisknat från sjukdomen, stämmer det? OM hon blir frisk så kommer hon i så fall inte ingå i avelsgruppen, men man vill ju ändå inte förlora henne.
Jag vill inte att hon ska lida i onödan och kommer nog ta bort henne imorgon om det inte ses bättring (kan ju faktiskt vara brist på något, men det är osannolikt i detta fallet då ingen annan visar liknande symptom och de får en väldigt varierad kost).
Så himla tråkigt detta känns...