Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gal på natten  (läst 1492 gånger)

Sess

• Dalarna
    • Min sida
Gal på natten
« skrivet: 02 jan-07 kl 16:40 »
Ja min dvärg kochin tupp gal när som helst, vaknade inatt och hörde honom gala ute i hönshuset  ??? Tror klockan va mellan 12-01 nångång... Är ju kolmörkt ute! Varför? Sover dom inte på nätterna?
Mina djur: Höns (Grönvärpare)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:Gal på natten
« Svar #1 skrivet: 02 jan-07 kl 16:52 »
Äh..hade en dvärgkochin blandning en gång som gol också på nätterna.
 Bla. natten före vårt bröllop gol han klockan 3 på natten. Min moster tyckte att det var en välsignad tupp som väckte henne ty annars hade jansson bränds vid i ugnen... Även hela min släkt är gör-det-självare och catring är absolut uteslutet. Så alla mostrar mm. ryckte in i mitt lilla kök o lagade mat till festen natten lång....

Sen var det andra som sov vid hönshuset i husvagn (som förövrigt inte har blodsband till oss, bor istan  ;)) som var helt galna över tuppdjävulen som gol mitt i natten.
 ;D
 Allt beror på hur man ser på det  ;D

Skall tillägga att han var inte världens bästa tupp, bla. var han rasist och ville bara ha vita tjejer, han blev inte långvarig.....
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 02 jan-07 kl 18:09 »
Gal han varje natt? eller var det ett enstaka tillfälle?
Om tuppen hör något utanför som oroar honom kan han gala även nattetid. har själv råkat utför natt galande tupp,men det var för att grannens katt gick på hönsgårdstaket utanför.
mvh Lilla zoo
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Sally

« Svar #3 skrivet: 02 jan-07 kl 20:12 »
Hej! Jag har flera tuppar som har för vana att gala på nätterna- särskilt runt midnatt! Det gör de oavsett årstid- brukar ha det som signal att nu är det dags att krypa till kojs... :)

//Sally
Går det...så går det!

Sess

• Dalarna
    • Min sida
« Svar #4 skrivet: 03 jan-07 kl 09:44 »
Ja det kan hända varje natt faktiskt, nu vaknar jag ju inte varje natt, men den senaste tiden har jag och då har jag hört honom gala! är ju inget som stör mej, för det är ju inte av honom jag har vaknat av, men ja tänkte ifall han blitt knäpp  :)
Men då verkar han vara som många andra också så då får han väl fortsätta me de han håller på med  ;)
Mina djur: Höns (Grönvärpare)

netagreta

• Dalarna
    • Hedemorahönsen i Kullsberg
« Svar #5 skrivet: 03 jan-07 kl 12:24 »
Min förra tupp gol åxå på natten... fattade aldrig varför.

Kanske han hörde nåt ljud så han ville varna...men inte vet jag om en galning är varningssignal riktigt heller!?

Man tycker ju att fåglar ska vara tysta på natten när det är mörkt...!!
Bor i en by med sambo och dotter född -03. Är intresserad av Svenska lantraser, natur och trädgård. Har haft Hedemorahöns sedan -95 med några års uppehåll pga flytt, och genbank sedan -05. På gården har vi en damm med Koikarpar och Guldfiskar. Dottern har en liten hamster och en kanin.

Dela detta:

* Inloggade just nu

123 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser