Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blek om nosen.  (läst 1496 gånger)

DiselDoris

• Södermanland
Blek om nosen.
« skrivet: 17 okt-12 kl 08:12 »
Jag har en Brahmatupp som är ungefär 2 månader. Han har växt som han ska och har full befjädring. Men han är mager som en skrika och blek tycker jag. Han äter och dricker, bajsar normalt. Men han verkar vara svag i benen. Han knallar omkring lite, sen lägger han sej ner.
Har tageit in honom eftersom han hade svårt att hävda sej bland dom andra vildarna och blev översprungen hela tiden. Ger honom multivitamin oralt ett par gånger om dan och ser till att han äter. Men han ser blek och blodfattig ut, så kan man göra något mer? Kan man ge honom Blutsaft? Det är väl bra mot blodbrist? Jag har fått för mej att han behöver nåt tillskott.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Blek om nosen.
« Svar #1 skrivet: 17 okt-12 kl 10:53 »
Ungdjur som blir bleka om nosen och tappar kondition utan någon synbar anledning har ofta någon medfödd missbildning som gör att kroppen inte fungerar som den ska.  Det är inte helt ovanligt och drabbar enstaka djur då och då.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

DiselDoris

• Södermanland
SV: Blek om nosen.
« Svar #2 skrivet: 17 okt-12 kl 11:25 »
Hmmm, ja det låter troligt, vi fick med en annan tuppkyckling av samma ras som vi fick ta bort, han hade en missbildad fot och nacken orkade inte hålla huvudet uppe. Snopet, då blir det bara en liten höna kvar av den rasen :(

Dela detta:

* Inloggade just nu

179 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser