Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sovmorgon  (läst 964 gånger)

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
Sovmorgon
« skrivet: 04 nov-12 kl 11:31 »
I morse gick inte hönsen upp! Jag har aldrig varit med om något liknande. När jag kom dit för att släppa ut dem satt de kvar på pinnen. I vanliga fall har de flesta hoppat ner omkring 7.30, beror ju lite på hur ljust det är ute. Idag var det förvisso mulet och regnade lite, men ändå. De bara satt och satt och satt. Jag gick dit och kontrollerade med jämna mellanrum, de tittade piggt och intresserat på mig när jag öppnade dörren men satt kvar. Först kl. 9.51 lämnade den första hönan pinnen!! De andra satt kvar, de sista till kl. 11!!! Och då hade ändå solen varit framme en stund. Nu går de omkring ute och verkar lika friska och glada som alltid. Vad var detta? Har ni varit med om det någon gång? Måste jag oroa mig för att de är sjuka?

tinna.m

• Skåne
SV: Sovmorgon
« Svar #1 skrivet: 04 nov-12 kl 11:41 »
Råttskit i hönshuset?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

rosita51

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 04 nov-12 kl 11:49 »
Samma hände här för någon vecka sedan! Jag blev så förvånad när de inte hoppat ner från pinnen, när jag öppnade deras lucka 08.00 för att släppa ut dem (bor i villakvarter och får inte släppa ut tuppen före 08.00). Inte ens när jag öppnade luckan, kom de ner! Men när jag då gick in i hönshuset för att släcka ljuset, hoppade de ner och ut! Jag blev först rädd att de var sjuka eller att något hänt, men de var lika pigga som vanligt när de väl kom ut!

Och några möss eller råttor har vi då rakt inte! Jag uppfattade det mer som att de tyckte att vädret (regn och blåst) var så dåligt, så de kunde lika gärna sova lite längre...
MVH Rosita zon 1

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #3 skrivet: 04 nov-12 kl 11:58 »
Råttskit i hönshuset?
Hjälp vad du skräms. Jag har aldrig sett en råtta eller råttskit här, bor mitt ute i skogen. Måste genast kolla. Men luckan var ju stängd, inte kan det väl ha varit en råtta därinne hela natten?! Och hönsen var helt lugna, inte alls oroliga.

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #4 skrivet: 04 nov-12 kl 12:03 »
...Jag uppfattade det mer som att de tyckte att vädret (regn och blåst) var så dåligt, så de kunde lika gärna sova lite längre...
Hoppas det är bara det. Men det är ju inte första gången det regnar  ??? På vintern sitter de gärna lite längre när det är kallt, samtidigt så är de hungrigare och måste ner och äta frukost. Nu var det rätt varmt i natt och de verkade inte speciellt hungriga eller törstiga.

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #5 skrivet: 06 nov-12 kl 18:42 »
Ingen råttskit. Igår morse regnade det också och var mörkt, men då gick de upp som vanligt.  ???

Dela detta:

* Inloggade just nu

268 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser