Behöver ännu en gång hjälp från er med mer erfarenhet av höns/kycklingar!
Har två st 4 veckor galma kycklingar av rasen stor Brahma. Vi gjorde en test att själva kläcka fram några stycken i maskin och detta är alltså våra första egenkläckta kycklingar.
Dessa två har varit pigga och alerta fram till igår kväll. Dom är slöa, vinglar och ibland rasar dom bara omkull när dom rest sig.
Jag tror mig redan nu veta vad felet är, anar att dom har det för varmt! Har haft en värmebrygga till dom som dom går in under och sover under, dock så är nog denna lite för varm nu då dom hunnit bli 4 veckor. Min misstanke är vätskebrist!?
Har nu stängt av värmen då jag tyvärr lite för sent läste att kycklingarna i denna ålder endast ska ha runt ca 20 grader.
Hur kan jag nu på bästa sätt undvika att dom överlever? Ska jag tvångsmata dom med vatten och i så fall hur mycket och i vilken intervall?
Någon som varit med om samma sak och kan förutspå oddsen för att dessa klarar sig, eller är det redan kört?
Jag vill verkligen rädda dessa individer, har en 3-åring hemma som skulle bli förkrossad om dom inte klarade sig

Tacksam för alla tänkbara svar och tankar!