Kondensatorerna bör passa ganska bra på kretskortet. Och om man ändå håller på och reparerar så är det bäst att byta dem också.
Om man vill ha 150 nF så finns det en sådan på Elfa, den heter 65-647-02.
Triacen är ganska okritisk. Originaltypen heter SC141D och har gjorts av många olika tillverkare, bl a General Electric. Elfa har flera olika typer som är möjliga ersättare, t ex 72-032-29 (BTA06-600BWRG) . Man kan få se upp med att många moderna triacar med samma huvuddata (dock inte den jag nyss nämnde) kräver mindre ström på gate för att tända, och det kan möjligen göra regleringen mer störningskänslig. Skulle man få sådana problem, de kan visa sig t ex genom att motorn inte går stabilt när man ställer in lågt varvtal utan rycker och hackar, så kan man lösa det genom att lägga ett motstånd mellan de två yttre benen på triacen. Lagom resistans bör vara från i samma storleksordning som den resistans man kan mäta upp mellan de benen på triacen då den ligger lös, ner till ca 1/4 av detta värde. Några tiotal eller hundratal ohm alltså.