Ja och ja det har de och gott är det!
Sillinläggningar är totalt omöjligt att hitta utan en massa skit, vilket ledde till att jag började lägga in själv, vilket i sin tur ledde till att jag upptäckte att det var lätt och dessutom mycket godare! Det mest maxade är inläggningssillen från Abba som någon idiot kommit på, vi saltar ur och tillsatt annat konserveringsmedel, av en typ som jag fattat som är rena rävgiftet Hur svårt kan det vara att blötlägga kvällen innan?
Det kommer att bli egenfångad sill som jag lägger in själv. Tyvärr känns det inte helt rätt för jag byggde inte själv båten som jag använde när jag fiskade sillen. Kanske får jag mer tid över nästa år så att jag kan bygga min egna båt inför sillfisket på hösten så att jag får riktigt Alternativ fisk
Fast det är ändå fusk... Du måste ju plantera och odla skogen, avverka och såga plank innan du ens kan börja tänka på att bygga båt... (eller gör du en av plast? )
Fast lite jobbigt får du nog att få fram saltet själv . Ledsen att det var provocerande att jag lägger in sillen själv. Du behöver inte göra det för det.
Saltet hämtar man med cykel från saltgruvorna i Tibet. Där ligger saltet ytligt så att man behöver inte gräva för att få fram det
Wow vad kul att läsa alla inlägg.Har en massa nytt som jag vill prova, blana till exempel. Jag älskar messmör Men vad är Ohlssons frestelse
Hos Viktor Olssons? Den som har vägarna förbi där bör inte missa isterbanden!!Hackekorven går inte heller av för hackor.