Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Göra egen choklad  (läst 1068 gånger)

Midvinter

• Dalarna
Göra egen choklad
« skrivet: 22 dec-12 kl 21:29 »
Finns det fler än jag här som gör sin egen choklad?

Hur får ni sötningsmedlet att blanda sig med resten? Det enda jag har lyckats med är honung. Socker klumpar ihop sig i botten och olika sortes sirap "rinner ut" ur chokladen när den stelnar. I köpechoklad hindrar dom väl sånt med sojalecitin tror jag, men jag vet inte vart man får tag på sånt.
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

Malines här igen

• Gäst
SV: Göra egen choklad
« Svar #1 skrivet: 22 dec-12 kl 21:52 »
Köper du kakao och kakaosmör då? Var får du tag på kakaosmör?

Midvinter

• Dalarna
SV: Göra egen choklad
« Svar #2 skrivet: 22 dec-12 kl 22:06 »
kakaomassa och kakaosmör. Nu bor jag i Norge, så beställer från kinsarvik.no eller okosjokolade.no, men finns det i Norge så finns det nog i Sverige också. Hälsokostbutiker och rawfoodshoppar kan tänkas ha båda (enda svenska jag har i huvet just nu är råvarubutiken). Såna som säljer diverse vegetabiliska oljor, vaxer eller råvaror till hemgjorda skönhetsprodukter kan tänkas ha kakaosmör (första jag tänker på är crearome), välsorterade godisbutiker kan tänkas ha 100% choklad, dvs. kakaomassa, men den brukar vara dyr där.
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

Dela detta:

* Inloggade just nu

199 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser