Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att säga "hej, dumma höns"  (läst 1478 gånger)

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Att säga "hej, dumma höns"
« skrivet: 26 dec-12 kl 15:02 »
Jag och pappa brukar säga "hej, dumma höns" när vi hälsar på hönsen. Min syster påstår att hönsen blir sårade av det, medan jag och pappa menar att de fattar att man bara skojar.

Vem har rätt?
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Aline

• Västerbotten
SV: Att säga "hej, dumma höns"
« Svar #1 skrivet: 26 dec-12 kl 15:06 »
Ingen har rätt, de fattar nog varken att ni skojjar eller blir sårade ;)
Bor med familj inne i skogen med höns katter och kor på ett litet lantbruk i Västerbotten.

Existens!

• Gäst
SV: (Ämne saknas)
« Svar #2 skrivet: 26 dec-12 kl 15:27 »
Varför säger ni så?

hustran

« Svar #3 skrivet: 26 dec-12 kl 15:29 »
det är klart de förstår att ni bara skojar. ;D

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #4 skrivet: 26 dec-12 kl 15:38 »
Varför säger ni så?

Vi tycker att de är lite dumma; ibland försöker de gå genom nätet, och ibland går de åt fel håll när man försöker locka dem eller schasa dem, och så kliver de i vattenspannen ibland, osv.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #5 skrivet: 26 dec-12 kl 15:40 »
Vi tycker att de är lite dumma; ibland försöker de gå genom nätet, och ibland går de åt fel håll när man försöker locka dem eller schasa dem, och så kliver de i vattensspannen ibland, osv.

Äh det är bara för att de blir lite disträ när de beräknar diffrentialekvationer och funderar på hur de ska finjustera partikelacceleratorn som de har under redena. Undervärdera ALDRIG en höna.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Halte

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 26 dec-12 kl 17:30 »
Ja, djur och framförallt höns lär inte begripa att vad ni talar om överhuvudtaget.. :) Så du kan nog ta i med ännu kraftigare uttryck om du vill.

Själv hälsar jag alltid på fåren med uttrycket "Hejsan fårskallar" alternativt "Hej på er fårjävlar!" och än så länge försöker de inte stånga mig i ryggen.. :)

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #7 skrivet: 26 dec-12 kl 17:39 »
Gillar inte höns men blir deppig när ni dissar deras intellekt.  >:(

Men ibland hör man på deras tonfall att de säger "dumma människor"... Då blir faktiskt jag lite sårad.  :-\

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #8 skrivet: 26 dec-12 kl 17:46 »
Kan du inte prata om det dumma i att generalisera?

Jo!

Eller ännu bättre: Nästa gång de generaliserar så ska jag halvrera deras havreranson! Då borde de fort lära sig.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #9 skrivet: 26 dec-12 kl 19:12 »
Jo!

Eller ännu bättre: Nästa gång de generaliserar så ska jag halvrera deras havreranson! Då borde de fort lära sig.

Nja;  får de då inte fog för sin åsikt?

enetkarin

• Njuter av livet, bakar dinkelbröd.
    • Västergötland
« Svar #10 skrivet: 26 dec-12 kl 19:19 »
Äh det är bara för att de blir lite disträ när de beräknar diffrentialekvationer och funderar på hur de ska finjustera partikelacceleratorn som de har under redena. Undervärdera ALDRIG en höna.

Visst är det så :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

160 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser