Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äta tuppkam?  (läst 2355 gånger)

sonica

• Hälsingland
    • Extend
Äta tuppkam?
« skrivet: 05 jan-13 kl 18:01 »
I Historieätarna på Svt äter dom kammen på höna och tupp vid ett par tillfällen. Är det nån som vågat prova? Är det gott? :)
Frisör med två adresser. Stockholm och Hälsingland. Har två frisörsalonger som heter Extend, en man med cirkushjärta, två barn, tre katter och en härlig mix av höns.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Äta tuppkam?
« Svar #1 skrivet: 05 jan-13 kl 18:03 »
Nej, det tillhör inte mina kulinariska upplevelser, men det bör vara nyttigt med tanke på att man utvinner http://sv.wikipedia.org/wiki/Hyaluronan ur tuppkammar  ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

sonica

• Hälsingland
    • Extend
SV: Äta tuppkam?
« Svar #2 skrivet: 05 jan-13 kl 18:09 »
Jasså, där ser man. Kanske nått för ömmande leder då. Det är väl det man ska ha glukosamin till. (Är inte så sugen på att få nått insprutat i huden) Då kan man ju fråga sig hur mycket glukosamin en kam innehåller, och om man får nån "värd" mängd i sig om man äter den. ;)
Frisör med två adresser. Stockholm och Hälsingland. Har två frisörsalonger som heter Extend, en man med cirkushjärta, två barn, tre katter och en härlig mix av höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

150 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser