Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fårkurs!  (läst 2688 gånger)

Falin

• -
Fårkurs!
« skrivet: 15 jan-07 kl 16:56 »
Jag har blivit antagen till en 5-poängs distanskurs i Fårskötsel och företagande. (Eller något i den stilen....  ;)) Det ska bli spännande att se hur den blir, är det någon annan som ska vara med? Det stod om den i förra numret av Fåravelsförbundets tidning.

Magda

• Västerbottens kustland
    • Västerbotten
    • Fru Magdas
Re:Fårkurs!
« Svar #1 skrivet: 15 jan-07 kl 20:09 »
Oj då, vilket universitet/högskola ger den kursen? Det skulle jag gärna läsa, även om jag lovat att inte sätta min fot på en sådan institution igen. Sist gick jag in ung och entusiastisk, och kom ut cynisk och skuldsatt.......
Fru Magda bor på en gård i Västerbottens kustland med make och tre barn. Lite djur och stora odlingar. Odlar för avsalu med start sommaren 2012. Bloggar på http://blog.frumagdas.se Följ mig gärna på facebook, http://www.facebook.com/frumagdas

Falin

• -
« Svar #2 skrivet: 15 jan-07 kl 20:25 »
Här finns en länk:
http://www.slu.se/?id=334&anmkod=30149.0607

Det är ju fördelen med distanskurser, det är bara ett par veckoslut man behöver sätta foten på instutionen...  ;) Jag ignorerade att man skulle ha kunskaper motsvarande biologi A, och blev antagen ändå!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #3 skrivet: 16 jan-07 kl 23:37 »
Här finns en länk:
http://www.slu.se/?id=334&anmkod=30149.0607

Det är ju fördelen med distanskurser, det är bara ett par veckoslut man behöver sätta foten på instutionen...  ;) Jag ignorerade att man skulle ha kunskaper motsvarande biologi A, och blev antagen ändå!

Jamen, jag läste också om den men, tänkte att det inte var någon idé att söka eftersom jag inte har biologi A. Skulle kanske söka ändå?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #4 skrivet: 17 jan-07 kl 14:07 »
Jag har blivit antagen till en 5-poängs distanskurs i Fårskötsel och företagande. (Eller något i den stilen....  ;)) Det ska bli spännande att se hur den blir,

Nämen va kul !  :)
Då får du informera oss om nya råd o rön efteråt.

Själv har jag varit på EU-kurs och det är inte nått man vill informera om då får man bara skäll  :-\ :-X

Mvh Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Falin

• -
« Svar #5 skrivet: 17 jan-07 kl 18:52 »
Jamen, jag läste också om den men, tänkte att det inte var någon idé att söka eftersom jag inte har biologi A. Skulle kanske söka ändå?

Ja, gör det, det verkar ju inte spela någon roll! Jag fick ändå ett mail från antagningen där det stod att jag inte skulle glömma att komplettera med intyg, men några veckor senare fick jag antagningsbeskedet ändå. Och det står ju kunskaper motsvarande biologi A, inte att man specifikt måste ha den kursen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

153 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser