Hej,
Min get som ska killa först (143 dagar den 9/2) beter sig annorlunda senaste dagarna. Hon har börjat söka mitt sällskap även om jag inte har mat och jag har på kort tid tagit mila-steg i att få klappa henne men det förstår jag är vanligt. Men hon som tidigare varit den som gärna satte de under henne på plats verkar nu helt undvika konfrontationer. Hon rent springer för bocken och ledargeten och tar de hennes hö-hög så söker hon en ledig, istället för att ta någon annans som hon alltid envisats med innan. Idag flyttade hon sig (värdigt men dock) till och med när den lille kastraten född i maj sänkte hornen och han är lika respektingivande som en dunboll och normalt lägst i rang!
Hon verkar i övrigt som vanligt - äter och dricker bra, kissar och bajsar, har tjock fin vinterpäls, fina klövar och rör sig bra om än en gnutta bredbent bak. Vad tror ni, kan jag tillskriva hennes försiktighet till dräktigheten? Det verkar ju inte ovanligt att de förändras till sättet, men jag hittar ingenting om att de just skulle tappa i rang och jag väntade mig faktiskt att det snarare skulle bli tvärt om. Det känns ju som ett stort varningstecken i övrigt så jag kan inte låta bli att oroa mig för att jag missar något. Hoppas ni kan lugna en orolig nybörjare!
//Zadie