Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flitiga Lisa  (läst 2702 gånger)

stjärnfors230

Flitiga Lisa
« skrivet: 13 jan-13 kl 10:50 »
och Lyckliga Lotta, hur tar man sticklingar på dessa. Rotar dem i vatten eller planterar i jord direkt? Har provat med att rota i vatten men det gick inget bra, blev bara en slemmig massa. Men vet inte om det beror på att man inte kan rota i vatten eller på att det var ganska kallt i rummet där sticklingarna stod. Någon som vet det rätta sättet?

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: Flitiga Lisa
« Svar #1 skrivet: 13 jan-13 kl 10:53 »
Flitiga lisa har jag rotat flera ggr i jord... brukar plocka bort några blad och sen bara sticka ner dom i jorden. Brukar fungera hur bra som helst :-)...... det enda som möjligen är värt att tänka på så  är det kanske det behöver bli lite ljusare ute... för jag har lyckats bättre på våren än när jag försökt den här tiden :-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

corillo

• Bohuslän
    • Vintermyren
SV: Flitiga Lisa
« Svar #2 skrivet: 13 jan-13 kl 11:14 »
Jag har rotat lisor, petunior, fuchsior mm med gott resultat i jord. Ta bort alla blad längst stjälken och låt endast ett par blad i toppen vara kvar. Sätt i fuktig såjord med perforerad plast över. Håll fuktigt.
Vill du göra det redan nu så sätt under lysrör på dagtid. Jag tror inte du ska ha det för kallt, helst i rumstemperatur under lysrör annars ruttnar det lätt.

Här är en som brukar fylla hela vardagsrummet med sådder, sticklinar och lysrör redan i januari  o:)
Lever livet på den underbara svenska västkusten med man, barn och djur...

Sussex ~ Mignonankor ~ Rexkanin ~ Mellerudskanin

Dela detta:

* Inloggade just nu

249 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser