25 säljare är nu anmälda!! Se listan:)
SÄLJES!
¤Rosie Nilsson-Dvärgkochin, Djurfoder: Äggfoder, undulat, fink, papegoj och duv.
¤Leena Kivioja-Zappna (lyktor, värmeljushållare, smycken m.m)
¤Johanna Soronen- Virkade saker, sydda saker
¤Karin Eklund-Hedemorakycklingar + förhoppningsvis kaninungar, ridkläder, ponnysadel, diverse hästutrustning.
¤Jessica Hallgren-Hedemorakycklingar, blandraskycklingar Leghorn/Brahma
¤Jessica Björkfall- Kalkonkycklingar, blandraskycklingar, vaktlar jumbo + ev fläsk, vuxna blandras hönor, Sebright, avelsägg från vaktlar, ev vuxna Orpington och Dvärgkochin.
¤Tarja Forslund- Som det ser ut nu så är det Dv Silke och Sultan kycklingar jag har med mig. Har lite blandat också två cochin, stor silke mm som jag tar med om dom inte blir sålda på vrf dagen:)
¤Marlene Öhman-Avelsägg från maran, förhoppningsvis Orpington och Marankycklingar.
¤Eva Sjöberg-Troligen Isbar unghöns samt blandisar.
¤Maran-hönan Choklad-bönan-Kycklingar och ägg av Maran (svart koppar, blå koppar, guldhalsad göktecknad, black tailed buff.) Kycklingar och ägg från Araucana. Kycklingar och ägg från Isbar. Blandras kycklingar + ägg av Creme Crested Legbar parade med vetefärgad Araucana. Blandras kycklingar och ägg av Maran x (Maran x Dvärg cochin). Superfina och goa och värper bra med olika färger på äggen. Kanske dvärgmodeller, friserade respektive släta.
¤Jennie Björkfall-Blandishönor, förhoppningsvis värpklara till dess oxå:)
¤Maria Söderkvist-Japansk vaktel, blandiskycklingar i olika åldrar, ev Brahma gul/svart och eller gul/blå colombia, ev Brahmablandisar, kanske vaktelägg.
¤Nice-Kycklingar av blandras, Brahma o Welsumer, som det ser ut nu, ägg.
¤Travelerhorses-Kycklingar, (antagligen isbar hedemora dv kochin och massa fler raser + peking och myskällingar), plantor, ägg, smycken, m.m
¤Emelie Pemsan Eklund-avelsägg från dv.vithättor, svarta, eventuellt kycklingar. Avelsägg från Mille Fleur guldvit porslin (ev kan ngn kyckling bli svartguld porslin) eventuellt kycklingar. Handgjorda halsband och armband av halvädelstenar. Ev något mer.
¤Mikaela Hedén-ägg av dv-kochin, ägg olika blandningar, eventuellt också ägg stora wyandotter, kaninungar Mellerud och skinn av gotlandsfår.
¤Annette Grandin- Tupperware. Lotteri med blandade produkter.
¤Mysk-åsbomamma-Jag kommer förhoppningsvis.
Har isf med mig Åsbokycklingar, Bohuslän-dals svarthöns kycklingar.
Avels ägg från Åsbo, Svarthöns, Kalkoner och Myskankor.
¤B. Jonsson-Fyra blandisar 1 och 2 år gamla med en tupp till salu under Hönsbytardagen den 5/5. De är av lätt modell men inga dvärgar.
¤Silla-Djur, ägg, smycken, m.m. m.m.
¤Jennimari Merisola-Jag kommer med kycklingar och ägg. Återkommer om raserna när det är närmare. Tar också med jumbovaktlar och kycklingar/ägg från dom. Ev new zealand red kanin hanar.
¤Sanna Millberg- Växter (b la pelargoner) och hönsskyltar m.m.
¤Catrin Englund-Kommer med unghöns av raserna dv.kockin, dv.faverolle, silke. Har även tovade hönor/tuppar/kycklingar som jag kan ta med.
¤Monica Andersson-1 års småvuxna blandisar, 1 års benbefjädrad dvärg (Sabelpoot), 3-4 v benbefjädrad dvärg kycklingar (Sabelpoot).
SÖKES!
¤Stor Wyandotte tupp, silversvartrandad.
¤Ovanliga pelargoner
¤Antwerpen skägghöns, ägg eller småkycklingar