Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foderåtgång?  (läst 905 gånger)

FridaWK

• Dalsland
Foderåtgång?
« skrivet: 20 jan-13 kl 19:30 »
Hej alla vaktelvänner!

Jag undrar hur mycket foder era vaktlar äter?

Tänker på att skaffa vaktlar och har hittat massor av bra tips och fakta här på forumet. TACK till alla som bidrar.
Men jag hittar inget om hur mycket mat vaktlar äter.

Skriv gärna vika mängder och av vad era djur äter.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Foderåtgång?
« Svar #1 skrivet: 20 jan-13 kl 19:50 »
Kycklingstart eller kalkonstart, går åt ca 3 dl per 10 vaktlar om dagen nu när det är kallt. Det har varit 2oC som kallast nu, oftast är det 4-7oC där vaktlarna bor. Sommartid går det lite mindre, men då värper de mer, så skillnaden är inte så stor.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

FridaWK

• Dalsland
« Svar #2 skrivet: 20 jan-13 kl 20:25 »
TACK  ;D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 21 jan-13 kl 10:31 »
Jag kan bara konstatera att även om vaktlar är små så äter de som hästar  ;) Jag har alltid varit förvånad hur mycket de trycker i sig utan att för den sakens skull bli feta!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

226 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser