Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vatten  (läst 1390 gånger)

Oskar 123

• Dalsland
Vatten
« skrivet: 16 feb-13 kl 09:58 »
Vad ska man ha vattnet i när man ger det till kycklingar i maskinen?
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

wahlgrens

• Uppland
SV: Vatten
« Svar #1 skrivet: 16 feb-13 kl 10:44 »
Jag hade ett burklock. Först provade jag med en burk med 1 cm hög kant och 5 mm vatten, men då drunknade en stackare så jag bytte till burklock.

FM

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 17 feb-13 kl 00:14 »
Man behöver inget vatten till kycklingarna när de är i maskinen. Dom lever på sin gula o får tillräcklingt med vätska tills man flyttar dem efter ca två dygn i kläckaren :) Dessutom blir det snabt bakterier i vattnet i maskin.
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

wahlgrens

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 17 feb-13 kl 00:40 »
FM är det så? Tycker att det står överallt att de ska ha vatten direkt... ingen mat dock.

FM

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 17 feb-13 kl 01:05 »
Mina har då inte fått något vatten och dom jag känner ger inte heller i kläckaren. Mina sitter mellan 1-2 dygn i kläckarn. Har man dessutom stor kläckare med massor av kycklingar som kläcks, jisses vad man då skulle få springa o byta vatten ;) Under mina ruvhönor har jag inte heller vatten hahaha :P förlåt kunde inte låta bli. Ruvhönorna har dock vattenatomat i buren, men dom springer inte dit direkt med sina nyckläckta ;)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

skogsbonne

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 17 feb-13 kl 09:03 »
hönan går iväg ca 2 dagar efter att första kycklingen kommit ut och då får dom mat och vatten, mina får när dom torkat och jag lyft dom ut kläckaren. stora kläckerier kör kycklingarna i lastbilar till deras nya stall innan dom får mat och vatten

wahlgrens

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 17 feb-13 kl 13:16 »
Mina har då inte fått något vatten och dom jag känner ger inte heller i kläckaren. Mina sitter mellan 1-2 dygn i kläckarn. Har man dessutom stor kläckare med massor av kycklingar som kläcks, jisses vad man då skulle få springa o byta vatten ;) Under mina ruvhönor har jag inte heller vatten hahaha :P förlåt kunde inte låta bli. Ruvhönorna har dock vattenatomat i buren, men dom springer inte dit direkt med sina nyckläckta ;)

Ja det är förstås sant. Kanske ska skippa det nästa gång då. Så slipper man ju något drunkningsfall i kläckaren i allafall.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #7 skrivet: 17 feb-13 kl 21:48 »
Mina får vatten vid dygn 1-2 när de kommer ut ur maskinen
Inte behöver de vatten i maskinen
har kläckt många 100tals kycklingar utan att någon dör av vätske brist
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Oskar 123

• Dalsland
« Svar #8 skrivet: 21 feb-13 kl 15:40 »
finns det nåt man kan tillsätta i vattnet
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Xoot

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 21 feb-13 kl 16:27 »

Frågan är varför du ska tillsätta något i vattnet. Är kycklingarna nära dödsgränsen allihop?

Alexn72

• Skåne
« Svar #10 skrivet: 21 feb-13 kl 16:30 »
av vilken anledning?

Oskar 123

• Dalsland
« Svar #11 skrivet: 21 feb-13 kl 19:18 »
läste någonstans att man kunde hälla i något så kycklingarna fick extra vitaminer

Dela detta:

* Inloggade just nu

301 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser