Jag har själv haft några kyckling kullar och även om jag inte blir expert på ämnet för det skulle jag villja säga att det låter som din ena kyckling fått en förskylning (Nysningar). Troligtvis har den blivit kall under hönan eller värmelampan och om den har många syskon kan den tvingas utanför värmen. Den kan även ha varit i drag om du har dem nära en lucka eller fönster m.m. Att den är lös i magen låter inte heller bra även om det bara är lite, prova att ge vitt mjukt bröd och hålla frächt med vatten, mat och ströt så ska det nog ordna sig.
De två som kliar har troligtvis ohyra, det står på SVA hemsida om detta. Finns specielt huvudkvalster som gärna sitter vid hönsens öronlappar som gör att de kliar och ser ut som hundar när de kliar bakom öronen. Har själv fått bekymmer med detta igen och vad jag vet finns bara att ge ett ordentligt sandbad. Eller rättare sagt "dammbad" med torr jord eller aska så de själva kan få bort ohyran. Man kan blanda i ett ohyremedel som tex: Myrr men de kan må sämre än bättre av det och igentligen är det inte godkänt i regelverket. (Jag har provat och några hönor blev sjuka senare under året men om det fanns en annnan anledning så har jag inte listat ut det än).
Hoppas det löser sig för dig!