Tack alla härliga människor för era tankar kring stallet!
Stallet är ett litet grisstall, ja tänkte ha till gång till ute vistelse på vinter men den hagen vid stallet bli väldigt liten den som kommer vara större ligger inte där =S
så vad jag förstår räknas det inte som ligghall då.
När jag läser kring reglerna ska får och getter ha tillgång till belysning i stall vid mörkare tider.
Jag själv ser ingen större anledning att ha belysning men om de gör en koll så lär de inte godta om jag säger att det är en ligghall.
ledlampa och batteri, ja det känns som kanske den ända lösningen för solceller mitt i skogen nja, vinkraftverk nja det blåser lite väl lite med skog på alla håll!
Tycker faktiskt det känns rätt tramsigt för jag ska ha två vuxna getter och inte ha killingar på dom vet ju om att mammorna kan vara rätt klumpiga i mörker därför ska det vara bra i killing tider att ha belysning så killingarna inte blir trampade på.
Men för sakens skull det hade nog räckt med en jul ljusstake där ute för då hade de haft rätt bra ljus men ej för starkt.
Letade på Google hur man kopplar ledlampa till batteri men hittade inget, hur går man till väga?
tack alla