Äntligen har jag hittat någon/några med samma problem som jag.
Jag har en blandrashöna som är född i Mars 2012. Moder är vit Lohmann och fader är gul Orpington.
Hon började värpa tidigt och har redigt lagt ett ägg om dagen med en liten svacka strax innan nyår men började om att värpa varje dag framåt februari igen.
MEN med den skillnaden att ägget var halvt. Den toppiga änden är alltid som papper och har det inte redan spruckit när jag samlar in äggen så går det sönder när jag tar i det.
Hur kan jag veta att det är hon som värper då??? Jo, hon är den enda som lägger vita ägg eftersom jag bara har värpande Welsumer i resten av den flocken + att jag råkade vara i hönshuset när hon la ägg en dag.
I förra veckan höll jag på att få krupp när jag ser denna SAMMA HÖNA sätta på mina andra hönor och då har jag ändå två tuppar som är ett och två år.
Jag slog det faktiskt ifrån mig förra veckan men i morse fick jag se det igen!!!!

Jag tänker nog ta bort den hönan för hon ser ut som en höna men blir bara dummare och dummare. "Tuppar" sig mot barn som kommer och ska mata hönorna och inte ens mina Welsumertuppar beter sig så här som hon har börjat med.
Allvarligt kan det bli så här konstigt?!