En Husqvarna 3026 är inte avsedd att kontinuerligt kylas av vatten.
Dels tror jag aldrig att den orkar värma upp vatten i den takt du hinner kyla av vattnet i radiatorerna, värmeöverföringen från eldstad till vatten är för dålig för detta. Den spisen har nog en effekt på 5-6kW varav antagligen max 1kW till vattnet. Om du tror att ett 1kW elelement som du har igång 6-8 timmar per dag (motsvarande lika länge som du hinner elda varje dag) räcker för att hålla ditt hus varmt så är projektet realistiskt. Jag kan knappt hålla 14 grader vintertid i mitt kök med ett 800W elelement, om du behöver någon referens till elements effekt.
Dels sänker du en redan dålig förbränning i spisen ännu mer genom att kyla av ena eldstadsväggen kontinuerligt, dålig förbränning resulterar i allmänhet i mer tjärbildning, lägre effekt och äcklig rök.
Vill du ha ett vattenburet system finns det gott om begagnade kökspannor på Blocket, Norahammar/Parca/Nora 300-312- och dessa finns ofta för låga pengar. Dessa pannor är avsedda för att kylas av vatten. Tänk på att självcirkulerande system är teoretiskt möjliga men svårt genomförbara i enplanshus. De fungerar alltid bäst med värmekällan en våning ner från elementen.
Är allt mer övertygad om att som ensam värmekälla, därtill tekniskt okomplicerad och "underhållsfri", i ett mindre hus så är en tung eldstad som lagrar vedvärmen den bästa lösningen. Kakelugn, massugn, rörspis eller ngt ditåt.