Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hedemora ,en ras för mig?  (läst 846 gånger)

Skogsstjärna

• Västergötland
Hedemora ,en ras för mig?
« skrivet: 13 apr-13 kl 15:53 »
 :)Jag skulle vilja veta mer o rasen hedemorahöna.Om någon har denna ras,berätta om den.

Cathrin73

• Södermanland
SV: Hedemora ,en ras för mig?
« Svar #1 skrivet: 13 apr-13 kl 18:00 »
Jag har hedemora och det är en härdig ras, trevliga, lätta att få tama, lägger små beiga ägg som kan vara prickiga eller jämnfärgade. Gillar att ruva och är bra mammor. Tupparna gal en hel del och ganska gällt.
Bor på landet och har hedemorahöns och några blandisar, två katter, en kanin, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

Skogsstjärna

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 14 apr-13 kl 14:15 »
Tack!

weronika75

• Halland
« Svar #3 skrivet: 14 apr-13 kl 20:25 »
Är det typiskt för hedemoratuppen att gala gällt och högt? Hade funderingar på att skaffa en sån tupp, men man vill ju inte irritera grannarna mer än nödvändigt.

Cathrin73

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 19 apr-13 kl 09:14 »
Jag vet inte om det är typiskt men de tuppar jag har haft har galt högt, gällt och ofta. Speciellt en jag hade gol dygnet runt. Men när de är instängda i hönshuset över natten så tycker inte jag det hörs så mycket. Jag bor på landet utan nära grannar, det är ju värre om man bor mer tättbebyggt.
Bor på landet och har hedemorahöns och några blandisar, två katter, en kanin, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

Dela detta:

* Inloggade just nu

214 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser