Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppfight - hur länge... ??  (läst 641 gånger)

Nyfikenskåne

• Skåne
Tuppfight - hur länge... ??
« skrivet: 02 maj-13 kl 09:36 »
Efter att ha blivit av med en tupp,( har tidigare haft 3 utan problem ), så skulle de två kvarvarande nu sammanföras efter att varit åtskilda en längre tid för samling av avelsägg.

Dom har gått och småfightats en tid med nätet emellan sig och nu när dom fick chansen så rök de ihop rejält. Jag vet att man helst ska låta dem hållas så jag hade is i magen och stod bredvid och tittade på. Det blev blodvite och flög fjädrar!
Sen gick dom på varsitt håll flera timmar, det var dock ett fasligt galande - typ som att dom hela tiden skulle överrösta varandra!!
Senare på dagen blev det en blodig fight igen...på kvällen gick de lugnt in i varsitt hönshus med sina hönor.
Men nu på morgonen, jag vet verkligen inte om jag törs släppa ihop dem om jag inte är hemma och har koll...
Kan det förvärra det hela om dom är isär nu igen?
Är det bättre att dom får göra upp en gång för alla?
Hur länge kan de hålla på att slåss några gånger per dag? Ska jag alltid vara rädd att hitta en blodig tupp nu när jag kommer hem, eller kommer det att lugna sig?
Jag har en liten ungtupp i flocken, bara 10 veckor, så det dröjer ju tills han kan hjälpa till att avleda tupparna från varandra.
Båda tupparna är stora och stöddiga, kan det vara så att det inte alls kommer att gå??

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
SV: Tuppfight - hur länge... ??
« Svar #1 skrivet: 02 maj-13 kl 15:52 »
Det kan gå bra att släppa dom direkt men kan oxå gå sämre..

Ett knep är att ta och stänga in tupparna tillsammans någonstans där dom inte ser hönorna ett par dagar.. = inget att slåss om..
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Dela detta:

* Inloggade just nu

284 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser