Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gåsglädjetråd  (läst 1459 gånger)

Blekslättens Gård

• Blekslatten gard.se
    • Dalsland
Gåsglädjetråd
« skrivet: 04 maj-13 kl 08:35 »
Nu har det kommit ut 2 st emdengäss i kläckaren och flera är på g ;D
Ekologisk pärlhöns uppfödning

Blekslättens Gård

• Blekslatten gard.se
    • Dalsland
SV: Gåsglädjetråd
« Svar #1 skrivet: 06 maj-13 kl 21:52 »
Nu har det kläkts 5 av 7 ägg i kläckaren ;D,Och mor gås ligger på 14 ägg som ska kläckas snart  :)

ängesgården

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 06 maj-13 kl 22:32 »
säljer du gässlingar?
massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

Blekslättens Gård

• Blekslatten gard.se
    • Dalsland
« Svar #3 skrivet: 07 maj-13 kl 06:44 »
Det går bra när jag vet hur många det blir av dom natur ruvade,Dom borde kläckas nästa vecka,Mvh

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #4 skrivet: 07 maj-13 kl 06:48 »
Gäss är trevliga djur, som betar effektivt. Väljer man rätt ras och rätt individer är de inte alls så aggressiva som deras rykte säger, men de gör ofta skillnad på de som de känner och främlingar. Fungerar bra som vaktdjur, som larmar om det händer något. Och mina fina gäss skyddar gässlingar, ällingar och ankor mot rovfåglar och mindre rovdjur, dels genom att deras storlek skrämmer bort en del, dels genom att de kan attackera det som de anser vara faror, dels genom att de larmar så att deras människor kan komma till hjälp. Jag är så glad över mina fina amerikanska gula gäss!
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Blekslättens Gård

• Blekslatten gard.se
    • Dalsland
« Svar #5 skrivet: 07 maj-13 kl 06:56 »
Våran ena hane är väldigt beskyddande under ruvningen ,Jag tycker inte det är att vara aggresiv för han är lugn o fin annars,Mvh

Dela detta:

* Inloggade just nu

205 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser