Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snälla nån som kan hjälpa mig med mina kycklingar är helt grön på detta snälla!!  (läst 1158 gånger)

Theanea

• Närke
Jag har varit på hönsmarken och införskaffat mig 5 stycken isbar kycklingar. Skulle tippa på att dom är ca 2 veckor.
Men jag vet inte om jag ska köpa kycklingfoder till dem eller vad jag ska ge dem. Jag har ställt ner mina gamla hönors foder tråg med vanligt vuxen foder (pullfor) men nu blir jag orolig att dom inte får i sig dom stora kornen. Och svenska foder har ej öppet i morgon då det är söndag. Så jag kan inte köpa foder heller. Finns det nåt annat jag kan ge i så fall vad???
OCh snälla ni som kan hur får jag dem att överleva verkar svårt att klara alla när dom är så små. Det är många som säger att det oftast dör nån =(
Det är första gången jag har kycklingar så jag är lite nervös och dom är så söta att jag skulle göra vad som helst för dem. Just nu bor dom en låda på köksbordet ! Tacksam för all hjälp jag kan få...
Renoverar en gård byggd på 1800 talet. Har en händig karl och 2 små grabbar. Just ni ingår oxå i familjen 3 katter , 2 hundar , 1 kanin och 6 vackra höns!

Tessan

• Hälsingland
    • http://www.theresaengfors.se
Jag skulle gett dom havregryn uppblött i a-fil, finhackad broccoli, majs, hackat hårdkokt ägg.
Inspired by life <3

zeina66

• Värmland
Se till att dom har ca +20-25 dom brukar vara pigga & aktiva. Ge dom lite pullfor över de hackade äggen,det skadar inte. Om du har ICA eller KONSUM i närheten kan du köpa hirs stänger som man hänger upp hos undulater,lägg en halv stång på golvet i lådan så ska du se att de blir både glada och mätta.
Stör dom så lite som möjligt med dina händer/närvaro,det kan bli stressade i början.
Framförallt,gör det enkelt - du behöver inte servera en hel resturang meny för att hålla dom vid liv,du ska se att det går bra  ;)
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

Teo!

• Uppland
mina älskar keso!
Jag är en kille på 13 år som älskar fjäderfä av alla de slag. Avlar på dvk och Lakenfelder. Har även kinesiska dv vaktlar. Hantverk och finsnickeri är även en stor hobby! MVH Teodor

Alexn72

• Skåne
kokt spagetti
ost som är skurna i långa trådar mm

mymlan65

• Småland
Mal ner lite foder i kaffekvarnen...
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

peppz

• Västergötland
Mal ner lite foder i kaffekvarnen...

Precis, allt går att anpassa, jag brukar köra lite värpfoder och lite allfoder i en mortel till mina små..
Kennel SweetCaileanz

videvi

• Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
Undulatfrön från närbutiken brukar vara populärt.  :D
Ihopblandat med smulade havregryn och krossade cornflakes.
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

mt_knot

• Skåne
Glöm inte tillgång till rent vatten.

Jag kör också på mosat kokt ägg blandat med fil/yoghurt lite havregryn, undulatfrön, krossade linfrön och sedan även hampfrön när de blivit lite större.

Johan

Dela detta:

* Inloggade just nu

194 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser